Narkotikabruk

Jeg Bruker amfetamin. Det er på skolen, hjemme når jeg spiller, hvis jeg er ute med venner bruker jeg det om det er en plass jeg kan sniffe.

Jeg har brukt amfetamin i min farmors begravelse. når jeg har vært med venne gjengen min og rundt familie.

Jeg sniffet en linje i bilen til søskenbarnet mitt, ho var inne på en butikk og bilen sto i et åpent parkeringsområde, vi var på en roadtrip.

Jeg bruker amfetamin uansett emosjon, hvis jeg er glad, redd, sint, sliten, jeg vil si trist men jeg føler meg aldri trist.

Jeg merker at jeg har begynt å bruke mere og når jeg tar en linje amfetamin på do med venner som nettop har startet med det / prøvd så blir de sjokkert over hvor mye det er.

På skolen bruker jeg å gå ut midt i timen på «do» der bruker jeg å sniffe en linje eller 2.

jeg bruker også å sniffe hvis jeg skal døgne, det er kanskje 3 ganger i uken jeg døgner. Jeg vet ikke om jeg begynner å få et problem

Det høres absolutt ut som du allerede har et problem, selv om jeg ikke har peiling på amfetamin eller andre rusmidler. Men det å bruke rusmidler for å unngå følelser eller å håndtere utfordringer eller noe som helst, gir en bare mer og mer problemer. Både fordi man kan bli avhengig (hvis man ikke allerede er det), men også fordi man da ikke lærer å håndtere følelser og utfordringer på en bærekraftig måte. Det å bruke rus til å håndtere problemer, løser ingen ting, det bare utsetter problemene og i tillegg får man tilleggsproblemer. Så jeg anbefaler deg å få hjelp med dette så raskt som mulig.

Eller å skrive/snakke med veilederne her. Eller noen voksne rundt deg.