Ja, det er ikke lett å lure deg. Du har sikkert tenkt på det meste. Du fortjener å ha det bra! Hva har du gjort i dag?
“Steg mot sikkert fotfeste i nåtid.” Om du googler det så kommer det opp ett hefte som kan være av interesse. Det er videoer på det, men de er bare tilgjengelige gjennom en terapeut.
jeg er nok ikke så lett å lure nei, har vært hos flere psyk som prøver flere liknende teknikker.
i går sov jeg mesteparten av dagen. har ingen energi eller lyst til å gjøre noe som helst.
takk det skal jeg søke opp og ta en kikk på.
Uff ja, sånn er det å ha et effektivt forsvar som går hele tiden. det var sikkert hensiktsmessig lenge…
Det er nå veldig bra at du sover!
Det å skulle gjøre fine ting for en selv, kan være veldig vanskelig og til og med triggende. Og at det kan føles veldig krevende når andre prøver å få en til å gjøre det.
For min del var det nyttig å begynne i andre enden, med å heller tenke på andre gode ting jeg kunne gjøre, finne alle mulige småting som var bra at jeg gjorde, som jeg greide å tenke var bra. Og så prøve å minimere det å gjøre med selv vondt eller ting som bare gjorde ting verre for meg selv. Jeg har lært meg å holde meg i ro når det er som verst, slik at jeg ikke skal gjøre ting som gjør alt verre igjen, slik jeg gjorde før, da jeg tenkte jeg skulle og måtte fikse ting når jeg hadde det slik, mens jeg egentlig ikke hadde noen forutsetning for å greie å fikse noe som helst, ettersom jeg var overveldet, i beredskapsmodus, og hjernen ikke greide å tenke logisk eller ta til seg “fornuft”.