Flere som sliter med smerter i kroppen? Jeg sliter ekstremt med smerter i kroppen. Nakkeverk, bedre og øvre del av rygg, lår, kjeve! Altså alt! Det er så mye smerter. Er det mulig at det blir så ille av angst!? Noen som har det på samme måte! Hatt det kjempe lenge nå! Gir seg aldri! Kan anspenthet bli så ille?
Å ja, man kan virkelig få mye smerter i kroppen av angst. Man anspenner seg. Jeg får mye magesmerter når jeg har angst.
Slike smerter er dessverre vanlig som følge av angst. Jeg opplever det samme, men det hjelper med trening, tøying, gå turer, avspenning, meditasjon, mindfullness og fysioterapi. I tillegg til god søvn, godt kosthold, sosialt samvær, terapi osv. Kropp og sinn henger sammen, på godt og vondt.
Hva har du prøvd for å lindre plagene? Hva hjelper deg?
Hvor har du smerter? Har prøvd det meste! Men smertene i ryggen hindrer meg i å trene som jeg burde. Dette er noe dritt altså… har du slitt lenge?
Ganske mange år, intensiteten har variert. For min del sitter det mest i nakke, skuldre og nedre del av ryggen, resten har jeg på et vis klart å få trent/tøyd bort nok til at det ikke plager meg så mye. Prøver å tenke minst mulig på det i hverdagen, fokuserer på positive ting. En kommer langt med god innstilling og stå på vilje.
Er samme plassene til meg også!! Får det fra nakke skuldre og ut i tommelen! Helt i spenn… så får jeg det i hoftene og lysken av ryggsmertene! Er ganske konstante disse smertene! Men det er sikkert fordi jeg ikke trener??
Jeg har smerter i overarmer og skuldre. Og hode. 😞. Er så kjedelig at det setter seg sånn i kroppen.
jeg har akuratt d same!
Huff. Trist å høre at du har det sånn. Ja angst kan gi masse fysiske symptomer som setter seg godt i kroppen. Jeg sliter masse med det selv. Beste tipse jeg kan gi deg er og bi kjent med kroppen din og di fysiske plagene som kommer. Føle litt på det og fortelle deg selv at dette ikke er farlig. Ta deg tid for deg selv og slappe av i kroppen å litt ro. Et annet råd jeg kan komme med som og hjelper meg veldig er å få en henvisning til psykomotorisk fysio. Det hjelper allefall meg og kan kanskje hjelpe deg med fyskiske smerter som kommer av det
Jo men de fysiske smertene som kommer forsvinner jo aldri igjen! Ryggsmerter, skuldre nakke! Går aldri bort! Almentilstanden blir jo så fryktelig dårlig…
Høres dessverre veldig kjent ut. Sliter mye med vondt i rygg (mellom skulderbladene), bryst, skuldre og overarmer. Kommer og går i perioder. Har gått en del hos fysioterapeut og det hjelper midlertidig, men etter noen måneder er det som regel tilbake igjen. Dessverre trigger dette min helseangst og jeg er redd for hjertesykdom. Har hatt et hjerteinfarkt for noen år siden som har sterkt bidratt til å forsterke angsten min. Føler at jeg har kommet inn i en ond sirkel der smertene forverrer angsten og angsten forverrer smertene. Har et par ganger opplevd det så ille at jeg har vært overbevist om at det er et nytt infarkt og ringt 113 og blitt hentet i ambulanse og kjørt på sykehuset. Undersøkelser viser at det ikke er noe galt med hjertet, men blir liksom ikke beroliget av det. Går også til samtaleterapi, men dette er en hard nøtt å knekke. Noe av problemet er at jeg ofte føler en indre frost som nærmest får muskelaturen til å dirre. Trening hjelper, men å trene føles veldig farlig i tilfelle smertene skulle komme fra hjertet. Periodevis går dette sterkt utover livskvaliteten.