Miste en venn

En nær venn gjennom mange år kontakta meg i dag, og fortalte meg at vennskapet vårt er over. Pga ting jeg slettes ikke har gjort. Han blokkerte meg i alle kanaler straks etter, så jeg får ikke forklart at han tar feil. Han skrev at det jeg har gjort er fanget opp av overvåknings kameraer, det hadde jo vært helt supert for min del om det stemte.
Det jeg trenger råd om er følgende: Skal jeg backe ut nå? Eller prøve hjelpe han ut av paranoiaen? Jeg sliter masse selv om dagen, så jeg jeg har begrensa kapasitet.

Ta det til retten, eneste måte å finne ut om det er en falsk anklagelse personen kommer med.

Tusen takk for svar. Men det han sier jeg har gjort er ikke noe rettsvesenet kommer til å bruke tid på, det er ikke noe kriminelt.

Eneste måten du kan bevise din uskyld er å finne ut om det finnes bevis i det heletatt.
Ergo: Hvis det ikke finnes reelt bevis for at handlingen har tatt sted kan du ikke dømmes

Da kreves det at enhver blokkering må oppheves, å saken blir henlagt

Konflikten er løst
🫡

Du bør backe ut. Du alene kan ikke hjelpe en som er paranoid, da må helsepersonell på banen. Dersom dere var ment for å være venner så tar han kontakt da han er bedre og får selvinnsikt. Ikke ta ting til retten, det fører ikke noe godt med seg.