Mellom to liv

Jeg er en mann på 39 år, gift i 10 år. I starten av året byttet jeg jobb, og med det fulgte mange reiser til USA. På min aller første tur traff jeg en mann, og vi ble raskt mer enn venner. Jeg oppdaget en side av meg selv jeg lenge hadde holdt nede. At jeg faktisk føler meg sterkere tiltrukket av menn.

Vi hadde intense møter, mye nærhet og varme, holdt hender ute på gata, kysset i offentligheten og jeg begynte å venne meg til tanken på at dette kunne bli noe mer. Men en dag fikk jeg en melding fra ham: han hadde vært intim med en annen og var utrolig lei for det. Men etter det ble det stille. Siden da har kontakten vært nesten fraværende, og jeg står igjen med mange spørsmål. Spørsmål om hva som egentlig skjedde. Spørsmål hvem jeg er, hva jeg vil med livet mitt, og hvordan jeg kan fortelle kona mi sannheten.

Jeg går nå til psykolog, og det hjelper litt. Likevel kjenner jeg at den mentale belastningen er enorm. Jeg har mistet oversikt over dagene og lever mer i timer, i bølger av lys og mørke. På jobb har jeg gråtetokter i skjul, hjemme tar jeg på meg en maske og later som alt er som før.

Jeg opplever at jeg er i den mørkeste perioden jeg noensinne har vært i. Tankene tar over, og jeg vet verken frem eller tilbake. Jeg håper at ting kan bli bedre, men akkurat nå føles alt tungt og meningsløst, og jeg strever med å holde hodet over vannet.