Hei.
Jeg er usikker på alt. Hver dag føles ut som en byrde. Jeg trodde jeg var på rett vei med utdanningen jeg valgte, men når jeg kom inn i arbeidslivet i 2021 etter lærlingetiden ble alt mørkt. Det viste seg at jeg ikke taklet den type arbeid, både psykisk og fysisk. Det ble bare negative tanker av hva meningen med livet var. Komme hjem kl 6 på kvelden dødssliten, med ingen form for fritid eller liv. Har hatt alltid hatt lyst på en å være glad i, men har aldri hatt flaks i dating. Har ikke engang vært med noen romantisk. De fleste gangene jeg har faktisk likt noen, så har de likt kompisene istedenfor. Det er de tankene som surrer i at jeg jobber for null grunn. Jeg sluttet i jobben som jeg fikk, men slet/sliter med depresjon fortsatt. Jeg tenkte da i 2022 og prøve folkehøgskole for å kanskje få nye venner, men fant ikke tonen med noen. Jeg har alltid vært negativ mot meg selv, men jeg trodde det ordentlig til slut at det var noe feil med meg, da jeg ikke kunne få en ny venn. Jeg sluttet etter to uker på folkehøgskole, men fikk da plass på påbygg linje med en kompis. Hadde et relativt fint år, men jeg følte jeg egentlig måtte ta det bare for å gjøre noe enn å sitte inne på rommet å være ubrukelig. Jeg valgte da i 2023 å gå på høgskole. Jeg synes faget jeg studerer er spennende, men det ligger fortsatt bak i hodet at jeg ikke har noe jeg står for eller føler er vært å leve for, så hva er det jeg egentlig studerer for? Jeg har heller ikke energi til å gå ut for å oppleve ting heller. Jeg har jo en herlig familie, men har ikke flyttet ut enda, siden jeg frykter jeg blir for ensom når det ikke er noen i huset. Hvorfor jeg valgte å skrive nå enn før er på grunn av at jeg fikk en dårlig karakter i en nylig tatt eksamen. Ja. Det er sikkert en dårlig grunn, men siden jeg føler jeg aldri klarer noen ting her i livet, så takler jeg ikke at det måtte være en ekstra ting som jeg er ubrukelig i. Utdanning jeg orginalt tok be ubrukelig, null hobbyer, null meninger, null energi, null romantikk i livet mitt. Alt bare føles helt bortkasta. Kanskje det eneste ønske jeg har i livet er å bli gift og få barn. Utenom det så har jeg ingenting. Jeg har forsåvidt ikke så mye selvmordstanker, men jeg har heller ingen tanker om at det vært å leve heller.
Takk for at du leste.