Jeg kan kun snakke av egen erfaring, men er du sikker på at det ikke kun er din oppfatning av situasjonen? Jeg spør - fordi jeg ikke vet. Jeg var ikke der. Men jeg vet at hvis JEG er stressa eller annet, kan jeg oppfatte f.eks. en spøk fra min ektefelle som slem.
Når du har utelukket dét, så kan du jo bare fortsette å nevne at du ikke setter pris på de tingene han sier. Han høres litt irritert ut, er han mentalt understimulert av å gå hjemme? Kanskje dere skulle gått en tur sammen, i skogen, daglig. Det er godt for psyken hans.
Hei.
Er helt ny her og meldingen din treffer meg veldig.
Det høres ut som om du skjønner at dette ikke er bra og det er sterkt av deg å bli så lenge som du har gjort. Det er veldig bra at du skjønner at du ikke skal ha det sånn. Da har du kjent på grenser i deg selv. Og tolerere en sånn oppførsel fra partner er veldig skadelig over tid. Man bruker så mye tid til å forstå den andre at man mister seg selv helt…. Så bra at du vil bryte ut.
Jeg har ikke opplevd det samme, men jeg kan kjenne meg igjen i å ta vanskelige oppgjør med mennesker og partnere som ikke er bra for meg. Da hjelper det mye for meg å skrive ned det som ikke er bra. Det kan hjelpe deg å huske når det står på som værste og hjertebankene og pusten løper løpsk❤️
Du er utrolig sterk. Det må du aldri glemme. Tenker på deg og håper det går så bra som det kan!🌸