Jeg er så redd for krig. Føler det er så utrolig mye spenning i Europa nå. Leste noen som mente at “dette var vår siste fredlige sommer” og det knakk meg nesten… skjønner ofc at “eksperten” de siterte, ikke nødvendigvis var en ekspert men det bare føles så grusomt ut alt sammen. Med trump i den ene enden som kanskje ikke hjelper nato hvis det bryter ut krig? Vil han faktisk trekke usa ut? De er jo eneste grunn til at forsvaret til nato er så stort som det er… også er det jo nesten bare gamle menn som styrer verden, så jeg klarer ikke å stoppe meg selv for å tenke at de ikke bryr seg om de ødelegger verden med krig, atombomber, og elendighet siden de uansett skal dø snart (høres grotesk ut jeg vet). Jeg prøver lsm å komme over ens med tanken på å dø, fordi jeg kommer ikke helt iver frykten for krig, men da går jeg heller inn i en eksistensiell krise om livet etter døden og det er ikke så gøy det heller… mest betryggende jeg har kommet frem til er at alle kommer til å dø en dag, men det hjelper ikke så veldig mye akkurat nå… vet ikke hvordan jeg skal tolerere det.. norge har vært i fredstid i 80år, og jeg føler lsm ikke vi kommer oss til 100, kanskje ikke 85år engang… også er det lsm, hvis krig eller bomber ikke tar meg så er det global oppvarming… og det er jo en helt annen sak, men så kommer det igjen med den fremtidsangsten… det er nesten lammende, jeg klarer ikke kose meg lenger uten at jeg blir helt knust av disse tankene…
Vær så snill å ikke si noe om det blri krig eller ikke, jeg har ikke kapasitet til å ta det imot uten å knekke helt, men jeg trenger bare hjelp… klarer ikke ta kontakt med psykolog eller noe heller (er derfor jeg kommer hit <3)