Jeg er veldig redd

Verdens nyheter i TV er fordummende skremmende fordi jeg føler det er mye løgn og beskyldninger på toppene i samfunnene. Det blir redsel for våpenbruket disse samfunnstoppene utøver. Jeg kan ikke skjønne at israelsk militærmakt faktisk har utslettet nabostaters folk. Jeg er skremt. Jeg er fortvilet over at ikke noen stopper folkemordene i verden. Jeg trodde Forenede Nasjoner kunne sette foten ned.

Er det nrq du ser på, kanskje? Dét er jo en LYGARKANAL til de grader, som har spredt løgnpropeganda om Israel 🇮🇱 i årevis! Hør aldri på nrq mht hva de spyr 🤮 ut av løgner 🤥 om Israel 🇮🇱! Ta en kikk på document.no og miff.no istedenfor. ☺️

Ingen grunn til å være redd, men som Tefillah er inne på, burde man være mer selektiv med tanke på nyhetskilder; eksempelvis NRK bidrar til angst og dårligere psykisk helse med blant annet det de skriver om klima; skulle man ta klimaspådommene deres bokstavelig, måtte man nesten tro at apokalypsen er like om hjørnet, og man kan spørre seg hvordan vikingene klarte å overleve i en tid der været ga rom for jordbruk på Grønland.

Det samme gjelder saker som Israel - sammenlignet med andre kriser i verden, får dette en nyhetsdekning som på ingen måte gjenspeiler proporsjonene samtidig som for eksempel den blodige borgerkrigen i Sudan blir satt i skyggen; bare i El Fasher/Al-Fashir ble minst 60.000 slaktet ned ifjor - andre anslår at det kan være snakk om over 100.000, og en etterforsker fra Yale Humanitarian Research Laboratory sa at flere kunne ha blitt drept i løpet av de første ti dagene etter at massakren begynte enn i hele Gaza-konflikten; over 25 millioner lider av akutt matmangel i landet. Hvor mye har man fokusert på ting som dette i forhold til omfanget?

Problemet med en institusjon som NRK er at selv om de er “offisielle”, er de på ingen måte objektive; tar man for seg andre kilder enn det som blir servert på TV, får man et mer realistisk bilde av hva som faktisk foregår i verden; det skjer mye som ikke burde ha skjedd, men livet går likevel videre; det er ikke noen grunn til å være redd.

Jeg synes krisestemninga i samfunnet gjør at jeg føler maktesløshet. Jeg er ikke i krig med noen, og jeg synes de samfunnstoppene har skyld sjøl i krisene. Som man roper i skogen får man svar, sier ordtaket. Og de roper og varsler vanlige folk om å hamstre og forberede husholdet for krisetider. Egentlig er krisa skapt av samfunnstoppene sjøl innen NATO og det. De skremmer folk. Og man blir redd. Skremte folk er sårbare for manipulering.

Riktig, ser du hva du roper selv her?

samfunnet rakner

Ikke nødvendigvis, det avhenger av hvordan man ser på det.

Men det løser uansett ingen problemer å erstatte én illusjon med en annen. Vanlige folk er ikke bedre enn samfunnstoppene når man ser objektivt på det, idiotien manifesterer seg bare på en annen måte. Vi har løsningene rett foran oss, men vanlige folk er ikke interessert i å løse problemer når det kommer til stykket. Da er den eneste muligheten uvanlige folk har til å klare seg i kaoset å bygge sine egne lukkede parallellsamfunn - og det kan se ut som om det allerede er i ferd med å skje.