Dødsangst og krig

Hei jeg er en ung jente på mellom 16-18 år og har dødsangst og tenker mye på krigene som er rundt i verden jeg er redd for å dø og at krigen skal da ta over verden jeg har pratet med andre men nå står jeg fast og må ha noen tips. Vær gang jeg får anfall så er det som om hele hjernen min blir fylt opp av masse negative tanker og at jeg mister helt kontroll over kroppen min. Jeg bekymmret meg også veldig for alle krigene har dere noe tips for å prøve å glemme det litt vær så snill å skriv det under <3
Ikke tvang men jeg vil bare ha noen tips! Og dette er det jeg mener om min angst og krigen. Store klemmer <3

Jo også hvis noen mistenker at jeg er under 16 år pga bruker navnet mitt som er anonym012 er det fordi jeg kunne ikke ha mitt årstall bak fordi det var tatt allerede <3

unge jente: ha ikke slik angst for det som skjer det skjer. det tenker i alle fall jeg nå. men er over 50 år og har hatt mine runder opp gjennom årene jeg også. vet hvor jævlig du har det når angsten griper deg. og verdensbildet kan virke ekstra skremmende om dagen. men vit: alt ordner seg til slutt. på en eller annen måte så gjør det alltid det. og husk: om angsten blir for sterk så snakk med legen din. og forsøk å finne noe som kan hjelpe deg til å roe ned og avlede litt. jeg sliter med mine ting også. for meg er det å sette ord på ting og følge med på fotball fruktbart. det kan i alle fall hjelpe litt noen ganger. håper du klarer deg <3

Mitt tips er å prøve å ikke være så oppdatert på alt som skjer der ute. Les andre nyheter, og finn noe annet å fokusere på. Det er alltids krig i denne verden, noen er mer omtalt enn andre. Når noe nytt skjer blir det omtalt, men det dør jo etterhvert i nyhetene, selvom det fortsatt pågår. De fleste omtalte konfliktene går bare frem og tilbake med enkelt tilfeller for å provisere, uten at det skjer noe hele tiden. Det blir selvfølgelig ikke omtalt slik ettersom at mediene ønsker å trekke til seg flere lesere. Vi lever i en urolig verden, men det blir hverken bedre eller verre av at vi tenker mye på det. Verden er som den er, og vi kan ikke gjøre noe med dette, så da er det like greit at vi lever livene våres som vanlig.

Norge er vell en av de landene som har minst sjanse å havne i krig, hvertfall en forsvarskrig der det er fiender i landet