Jeg er 22 nå. Jeg jobber, jeg har kjæreste, jeg har venner, jeg har egentlig et bra liv, men likevel føler jeg meg ikke fornøyd. Det er som noe mangler hele tiden, som om hjertet mitt har et tomt hull jeg ikke klarer å fylle. Jeg vokste opp i en veldig religiøs familie, og jeg trodde sterkt på alt helt til jeg var 18. Da begynte jeg å se alle problemene i religionen og jeg bestemte meg for å forlate det. Jeg holdt det hemmelig lenge, helt til jeg var 20 og bodde alene. Jeg sa til foreldrene mine at jeg var ateist. Moren min sa var ok med det, men faren min ble forbanna.
Etter det fikk jeg en periode med angst. Jeg begynte å debattere religion, lese litt filosofi, prøve å forstå meningen med alt. Men jo mer jeg leste, jo mer virket det som livet egentlig ikke har noen mening. Og når jeg sitter alene og det blir stille, så kommer tanken: hva er vitsen? Hvorfor lever vi for ingenting, med så mye lidelse overalt?
Jeg får selvmordstanker noen ganger, men jeg stopper meg selv. jeg bare skjønner ikke hvorfor jeg ikke føler meg lykkelig når jeg egentlig har mye i livet mitt. Føler meg tom, liksom. Som om jeg mangler en grunn til å eksistere.