Måtte bare få ventilere litt…
Nå er jeg kommet på en plass i livet, der ingen kan hjelpe meg jo mer åpen og ærlig jeg er om meg selv, livet, fortiden, og generelt om alle mine problemer. Alle jeg spør om råd, osv, ender bare opp likt. De synes synd i meg, at alt er så vanskelig og aner ikke hvor de skal begynne eller hvordan de skal hjelpe. Og jeg blir sendt her og der.
Jeg får allerede mye god hjelp. Men for å komme til den plassen jeg faktisk er på idag. Å ha et fagbrev, fast jobb, lappen og et hjem… vel det klarte jeg faktisk helt selv. Og nå etter at jeg anmeldte et overgrep, så har helsevesenet plutselig forstått alvoret i mine problemer…
Anyways. Jeg vet at jeg har måtte overleve nesten hele mitt liv. Nå er hjernen min så utslitt og psykisk syk at jeg ikke klarer å jobbe nå, som er første gangen i livet. Og helsevesenet prøver så godt de kan nå, men jeg har måttet overleve siden jeg var et barn… jeg ser masse usikkert helsepersonell som ikke helt hvor de skal begynne eller hvordan de skal hjelpe meg, for det er så mye…
Jeg har ofte lyst å bare gi opp. Og nå vil liksom psykologen min at jeg ikke skal maskere tristhet så bra, for det er vanskelig for andre å se. Men jeg har seriøst ikke lyst å grine hver eneste dag… mitt liv er jo generelt ganske trist og jeg har mange sorger… om jeg slipper det ut, så klarer jeg ikke å stå opp av sengen… jeg har sittet på badet livredd for meg selv for å ta mitt eget liv…
Uansett. Nå får jeg jo ikke jobbe engang, fordi at nå er jeg tydeligvis for syk… helt ærlig tok jeg en utdanning med 1 dag fravær fra skolen rett etter å ha reddet mitt eget liv og hadde sterke ptsd symptomer som både vrangforestillinger og hallusinasjoner…
Så nå er jeg her da… lyst å grine hver eneste dag. Ingen kapasitet til å diskutere, noe jeg alltid har syntes vært kjekt. Orker ikke å overbevise folk som ikke tror meg, de får tro det de vil. Nå har jeg mistet matlysten og ga egentlig opp livet for noen måneder siden.
Selvbilde og selvtillit husker jeg ikke sist jeg hadde. Så har jeg bare et stort og tungt lass med alle disse negative følelsene, minnene, tankene osv… jeg kan ikke leve et liv hvor alle bare synes synd i meg hele tiden.
Det var kanskje lettere å bare leve der ingen visste så mye og aldri klarte å se smerten min. Hvor jeg aldri fikk hjelp, og måtte fikse opp i problemene mine selv uavhengig av hva det måtte være. Uansett om jeg har glemt et halvt år, holdt på å ta mitt eget liv eller blitt voldtatt, eller hva enn, så ble jeg aldri sykemeldt sånn som nå.
Men kanskje hjernen min hadde vært sterkere, og immunforsvaret havnet jo i samme slengen rett i dass… jaja, står nå enda her. Gitt opp kjærligheten, tør ikke risikere livet mitt igjen.
Savner bare sånn hun jeg en gang var, hun som stod på og klarte seg Uansett hva livet skulle kaste min vei. Alltid klarte jeg å bygge opp den selvtilliten og det Selvbilde til slutt. Jeg hater å være den jeg ble nå etter hjelpen… Nå skal alle plutselig bry seg og jeg har lyst til å le…