Litt mindre ensomme - sammen

Hei. Jeg ønsker å høre fra deg som føler deg ensom, uavhengig av livssituasjonen din. Ensomhet kan komme i mange former; noen har ingen familie, noen er ensomme på grunn av sykdom og fravær fra arbeidslivet, andre har partner og barn - men føler seg likevel ensom.

Jeg er i 40 årene og føler meg veldig ensom. Dette kan være veldig tøft mentalt, og det går ut over livskvalitet og humør. Det hadde hjulpet mye å ha noen å skrive litt med, dele tanker om livet og hverdagen med. Jeg har i grunn mange interesser, jeg er engasjert i mye, men ensomheten har fått et godt grep om meg og det skremmer meg hvordan dette får meg til å føle.

Send meg gjerne noen ord om du føler det på samme måte, kanskje vi kan bli litt mindre ensomme - sammen. (Jeg er kun ute etter venner, ikke noe romantisk/flørt)

Hvis du bor i Oslo eller ikke for langt unna kan jeg anbefale Mental Helses samlinger f.eks. i dag Åpent Hus og foredrag. Alle er velkomne og du trenger ikke melde deg på. 🙂

Hei 😊 Takk for tipset, men jeg bor dessverre ikke i nærheten

Hei, jeg er ny på siden og vet sannelig ikke helt hva jeg kan få ut av det. Ser det er mange som bruker alle slike steder som sjekke apper, men vil understreke at jeg absolutt ikke er der. Jeg har følt meg alene og misforstått i lang tid, min grunn er sykdom som ikke synes. Jeg trives i eget selskap, men trenger også sosiale innputts. Skriv gjerne om du har noe på hjertet

Hei :-) Jeg har folk å snakke med av og til og være sammen med, men jeg kan føle at jeg er ganske ensom og alene og at jeg ikke har så mange gode venner,

jeg tror at jeg har lyst å skrive her og kanskje bli kjent med noen,
jeg har ikke vert her så mye før, jeg har mest skrevet til sidetmedord,

Hilsen meg, Mira :-)

Hei!
Jeg er 22år og føler meg ofte ensom jeg også.
Har fulltidsjobb, så dagene mine er ofte sosiale, sånn sett. Har venner jeg drar på byen med, og venner jeg spiller på pc med.
Men savner en nære venn å dele dypere tanker med, en som jeg kan prate med om dagen min, og som tar kontakt i ny og ned av eget intiativ. Vet ikke helt hvordan jeg skal få en slik venn…

Hei rm01

Er også ute etter en person man kan dele ulike tanker og følelser med. Jeg kommer nettopp fra et meget tungt samlivsbrudd. For første gang i livet er jeg meget langt nede. Derfor verdsetter jeg alle som er villig til å snakke om hvordan de har det.
Om du ønsker må du bare sende meg en melding

Hei, jeg forstår godt åssen du har det. Jeg kommer egentlig fra Oslo men bor utenfor Molde. Har familie og flotte unger, men å bli kjent med folk når en er kommet opp i alder er/kan være vanskelig