Jeg er så ensom

Jeg er så veldig ensom og har ingen venninner. Det er så vanskelig å få tak i som voksen og det er ekstra vanskelig siden jeg sliter psykisk. Med angst og sånn og depresjon. Dagene blir så lange siden jeg bare sitter inne. Er det flere ensomme her? Helst venninne.

Hvor gammel er du?
Føler med deg. Har noen venninner men vi har så forskjellig oppfatning på livet og føler meg ofte helt alene i egne tanker… J27

Jeg er også i samme situasjon ☺️ det er bare å ta kontakt. Sliter selv med angst, til tider depresjon. Jente i 20-årene.

Det er trist å lese at du har det vanskelig og føler deg ensom. Jeg er litt usikker på om du søker støtte eller råd, eller kanskje begge deler. Jeg vet ikke hvordan du havnet der du er i dag. Det står lite i innlegget ditt. Jeg vet heller ikke hvilken livssituasjon du er i, men er ganske sikker på at det er flere rundt deg som også føler seg ensomme og gjerne ville hatt deg som venninne. ❤️ Om du ønsker råd for å komme ut av ensomheten, har jeg noen forslag:

Om du er i jobb, kan du nevne for en kollega eller flere at du føler deg ensom og gjerne vil finne på noe en dag?

Om du har barn i barnehage eller småskolen, kan du invitere andres barn med foreldre på en felles aktivitet hjemme eller utendørs?

Om du har gode naboer, kan du invitere de over på kaffe?

Om du har hatt venner tidligere, kan du ta opp kontakten?

Om du har noen spesielle interesser, hobbyer eller aktiviteter du liker å gjøre, kan du melde deg på arrangement, en gruppe en aktivitet eller liknende?

Finnes det selvhjelpsgrupper eller samtalegrupper der du bor?

Har du familie du kan være oftere sammen med?

Det kan være vanskelig å komme ut av ensomhet, særlig fordi en gjerne må jobbe aktivt selv. Men prøv likevel, om du klarer det, og vit at du er et flott menneske som noen i framtiden vil ha glede av å være sammen med. ❤️

Heisann, hvordan går det? Hadde vært hyggelig å skrive litt :)

Hei! er samme situasjon her. sliter mye med angst og depresjon og blir bare sittende inne pga det. lite med venner har jeg også. gjerne send en melding :)

Samme sitter bare inne og er jævlig ensom