Men merker du det bare når du ligger? Ikke når du sitter?
Hvordan går det med dere alle nå? Jeg har hatt leamus rundt omkring forskjellige steder i kroppen i ca 2 år. Men, akkurat i øyelokket har jeg hatt konstant leamus i varierende styrke i ca 1,5 år. Hvis det går en dag eller en time uten at jeg har kjent på leamus så kan jeg provosere det frem i øyet ved å blunke litt hardt. Legen tror det er noe som fremprovoserers av angst og heter benign fasciculation syndrome. Det kan visst komme hvor som helst på kroppen og trigges av angst så kanskje mange av dere andre også har det samme. Er visst helt ufarlig. Jeg er henvist til øyelege som skal undersøke og sette botox i muskelene rundt øyet som vibrerer som værst. Håper det hjelper.
Har du mye smerte/stivhet sammen med leamusa?
Jeg har leamus mest et sted på ankelen, kommer er dunk også borte., men kan komme et dunk overalt på hele kroppen. Vært i 4 mnd nå. Føler ikke jeg har så mye angst lenger, men fikk det i en periode jeg hadde mye angst. Har dere angst hver dag?
Det ligner på at mange av oss med leamus får det veldig ofte i leggene!! Hva er grunnen til at de kommer akkurat der? Noen som bet eller tror?
Jeg var hos nevrolog idag, de siste ukene har jeg hatt en rar følelse i beina… Akkurat som at jeg får litt lett krampe i muskelen som går over med engang pluss masse rykninger og leamus. Livredd. Nevrolog mente det ikke var noe å bekymre seg for, men jeg syntes det er vanskelig å ta det for god fisk. Han skulle henvise meg til EMG, men sier den undersøkelsen noe særlig ved ALS som er det jeg frykter?
Hei.
Sånn jeg har forstått det, er EMG den som forteller om hvordan nervene til musklene fungerer. Hvis det er ALS så ser man det på en EMG. Hvertfall ut i fra hva jeg har funnet ut. Jeg er også redd for ALS og har sliti i snart 5 mnd med den tanken. Den er helt forferdelig.
Forferdelig greier å gå å være redd. Egentlig ikke bare redd, men skråsikker på at dette er ALS. Symptomene er så sterke, så det blir så skummelt hver gang man kjenner de
Er det kunn leamus du har som symptom?
Får noe som føles som krampe også. Og en litt ubeskrivelig rar følelse i beinet av og til. Blir jo så redd at livsgleden er borte
Sliter du mye med angst? Hatt angst i lenger tid?
Har egentlig ikke slitt med angst tidligere
Okei! Hm! Har du mye smerter i kroppen da?
Stresser du mye da?
Har ikke noe særlig smerter ellers, og stresser ikke mye heller
Det var rart!!
Ja, jeg må jo nesten bare stole på nevrologen… Han så ingen tegn til ALS sa ha
Nei leamus er ikke først å fremst det man ser etter! Det kommer etter at musklene har blitt svake å ødelagte! Prøvd magnesium?
Har ikke prøvd magnesium annet enn at det er litt magnesium i ett kosttilskudd jeg tar. Kanskje jeg skal prøve å kjøpe egen magnesium
Det er forferdelig å tru at man er dødssyk, men jeg ville prøvd magnesium mot leamus og kramper. Hørt det kan funke! Hørtes ikke ut som ALS, det du har. Prøv å stol på nevrologene. Jeg gjør ikke det og har mistet all livsgnist og glede. Klarer ikke lage planer for fremtiden eller noe, selv med 2 EMGer og har vært hos 2 nevrologer. Håper du kommer deg fort vekk fra disse tankene!!