Hei. Har slitt med leamus å smerter i hele kroppen i mange år! Går aldri bort! Er det noen har eller hat hatt lignende? Livskvaliteten blir dårligere å dårligere! Treng sårt noen råd!
Hei! Jeg har også hatt masse leamus de siste årene! Jeg har hatt mest i øyet, men også i låret og leggen. Faktisk for noen uker siden trodde jeg at jeg hadde hjerteproblemer og trodde jeg hadde «hjertebank» i 3 dager i strekk. Guess What, leamus i brystet😂
Er det noen steder som er verre enn andre?
Uten tvil leggene!! Der er det så å si hele tiden
Jeg sliter med angst så vet ikke om det har noe med det å gjøre, men i de siste dagene har jeg kjent noe som jeg tror kan være leamus i brystet….veldig ekkelt da fordi jeg tenkte jo med en gang d var noe med hjertet
Jeg får dette spesielt i øyelokkene når det er mye stress, når jeg er veldig sliten eller når jeg har sovet dårlig. Kan også komme i biceps eller i magen også.
Jeg har hatt leamus i spesielt legger og føtter i snart 4 mnd nå. Blir verre hvis jeg trener så nå sitter jeg stort sett i en stol. Innimellom napper det andre steder men det napper konstant i legger/under føtter når jeg sitter med bena ned. Merker det noe mindre om sitter med bein opp og med kortbukse. Jeg verker også i ledd og als spøkelse surrer rundt i hodet. Men legen sier det er angst. Vanskelig å tro.
Det reduserer livskvalitet sterkt. Mulig magnesiumspray direkte på hud hjelper noe. Ellers merker jeg at en dose sobril roer litt ned.
Får også det. kan være i hele kroppen, varierer. Halsen, øyet, låret, brystet, armen, mage musklene. Ja. Tror det er stress relatert
Lege? Fysioterapi?
Høres kanskje litt ut som det jeg har.
Jeg har diagnosen “kroniske muskelspenninger på grunn av psykisk sykdom”, og går til fysioterapeut for å holde det i sjakk. Jeg har også smertestillende å ta ved behov, og er storforbruker av mineraltilskudd som magnesium.
Kroppen min knyter seg ubevisst, så jeg får både leamus, stølhet og smerter hist og pist.
Du kan be om utredning hos lege eller snakk med en fysioterapeut. Er du innom psykiatrisk, hør om de har psykomotorisk fysioterapeut. Og ta gjerne en blodprøve for å se om det er behov for noe tilskudd.
Har masse leamus til perioder. Nå er jeg inne i en periode der det jobbes i begge bein, innimellom i mage, rygg, og noen ganger korte intervaller i øyelokk (eller lenger intervaller). Nærmer meg 40 og har hatt problemer med leamus tilbake til før jeg var 30 iallefall (som jeg kan minnes, mest trolig lenger).
Er noe forbanna herk
Har stiv nakke, og noen ganger gjør det vondt i hodet, kjennes ut som det sprenges når jeg har sittet en stund og skal reise meg. Får dotter i ørene så lyden blir litt dunkel. Har mye murring og rykking i føtter og legger, og tidvis er det vondt under føttene når jeg går på hardt gulv.
Ligner hos meg. Jeg har også mye napping og stikking i føtter/legger. Tidvis vondt i anklene.
Sånn har jeg det også 😅 så du er ikke alleine om å kjenne på sånt ubehag. God søvn og regelmessig mosjon er vel det eneste som kan hjelpe litt i lengden, men er ikke så lett. Lykke til videre