Kone av alkoholiker

Mannen min er alkoholiker med begynnende leversvikt. Han har gitt opp, etter å blitt sviktet av systemet gag etter gang. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så utrolig redd for fremtiden.

Mulighet for transplantasjon?

Er det for sent å snu, om han kutter ut nå?

Det er ikke mulighet for transplantasjon grunnet han er alkoholiker 😢

Usikker, men han har liksom gitt opp. Så vet ikke hvordan jeg skal få han til å slutte

Da har han desverre fortalt deg fremtidsutsiktene sammen med han. Det blir garantert veldig tøft å gjennomgå for deg.

Har han fått noen henvisning til psykolog? Er ikke så mye du får gjort om han selv ikke tar initiativ. Når et organ svikter blir det som regel en ond sirkel grunnet hvor slitsomt hverdagen blir.

Ingen god følelse men du må bare være der for han og snakk om ting som er bra og som han kan tenke fint om. Jeg vokste opp med foreldre med samme problem, min far slet med det og var på avvenning men døde dessverre da jeg var 5 år så min mor ble alene med oss ungene og hun slet med og fikk samme problem. Etterhvert fikk vi henne med på et program med Frivillighetssentralen og hun kom sammen med andre som slet med flere ting og hun fikk nesten sjokk når hun kom hjem etter å ha tatt motet til seg og gå der første gangen for det var folk hun kjente der og ikje trodde at dette var noen som slet med noe som helst. Hun kom seg videre og fikk seg et liv, traff andre og ble sosial. Hun gikk der i noen år og hun fikk selv leversvikt og hun gikk dessverre bort for oss for 20 år siden nå, kort tid før jul og det var tøft. Savner henne ennå, men godt å vite at hennes siste år ble mye bedre så ikje vær redd for å søke hjelp og om du føler du ikje blir hørt av noen på sånt sted så snakk med en annen å ikje gi opp men det hender man får feil person å snakke med. Mamma fikk rett og det gjorde mye, så prøv dette, det kan hjelpe dere begge. Lykke til

Sånn har kona mi det og, sluttet å drikke tidlig i høst.
Hun har nok dessverre blitt utsatt for mye idioti, og sliter mye med dårlig samvittighet her for flau oppførsel… dette er utrolig vanskelig å snakke oss imellom her i huset, ihvertfall for meg… pga skam
Ta gjerne kontakt for en prat✌️

Det er trist å høre. Har du snap så kunne vi snakkes der?

Dessverre, har nok bare sms og messenger…