Etter snart 7 år med utfordringer omkring barnefordeling, kjenner jeg at totalbelastningen begynner å tære på meg. De siste årene har jeg blitt mer glemsk. Dette har spesielt vert syndelig i jobbsammenheng hvor jeg har glemt ting og gjort tabber som har hatt konsekvenser for kunder og kolleger. Fordi jeg er en person som hele tiden har tenkt at jeg er uovervinnelig har jeg ikke ville at andre har skulle sett at jeg feiler. Jeg har derfor skjult det for mine kolleger for forskjellige måter som for eksempel å late som jeg snakker i telefon, eller lure meg unna oppgaver. Men på fredag forrige uke oppdaget de hva jeg drev på med, og man kan si det sånn at de ikke var veldig fornøyd med meg…
Etter dette innser jeg at jeg ikke kan fortsette å drive på slik jeg har gjort. Virkeligheter har møtt meg i døra, og jeg kan ikke ignorere det lengre! Jeg skyver meg selv ut i kulda… Kollegaene mine har bedt meg om å ta en pause fra jobben for at de og meg skal få litt pusterom. Det har jeg gjort i ved å i første omgang å ta ut noen feriedager jeg har til overs. Sykemelding er ikke noe jeg ser for meg er noe løsning, men har allikevel bestemt meg for å høre på legen min som jeg skal til på torsdag å se hva han mener jeg bør gjøre.
Jeg skjemmes over de tingene jeg har gjort mot mine kolleger. Skulle ønsker ting kunne vert ugjort, men sånn fungerer det ikke…
Tidlig i konflikten jeg er i/har vert igjennom var jeg nærme ved å avslutte livet mitt. Heldigvis oppsøkte jeg hjelp i tide, og klare med det å holde hode over vann. I dag er jeg glad jeg ikke gjorde det, for i dag har jeg to tvillinggutter som ser på meg som deres superhelt. Det fyller selvfølgelig mye i livet mitt å få være pappa for de det lille jeg får være det, men jeg kan ikke legge skjul på at livet liksom ikke er mer enn å gå på jobb for å få dagene til å gå til neste gang jeg skal være sammen med guttene mine.
Fordi jeg går å tenker sånn på ting blir jo søvnen påvirket. Selv om jeg klarer å få omkring 8 timer søvn hver natt går jeg fortsatt rundt å er trøtt å sliten. Synlige poser under øynene har jeg hatt i flere år nå. De forsvinner ikke…
Jeg må løse dette. Jeg vet ikke hvordan. Jeg vet ikke hva som feiler meg selv om jeg vet hva problemet er. Jeg vil bare lykkes. Ungene mine trenger at jeg gjør det!
Hjelp! Hva gjør jeg jeg nå ?