Klarer ikke beherske sinnet mitt

Hei!

Nå må jeg sette ord på ting her. For å starte med en liten innledning; jeg er 31 år, har samboer og to barn på 1 og 3 år.
Samboer jobber mye, mens jeg er hjemme i ulønna permisjon. Detter er noe vi er enige om, og som jeg ønsker. Jeg kan ikke forestille meg å begynne på jobb igjen enda. Siden samboer jobber så mye, blir det automatisk mye på meg hjemme. Rydding, vasking, handling, ofte alene med barna osv.
I det siste har jeg tatt meg selv i å reagere voldsomt når jeg blir sint eller frustrert. Det kan f.eks være at senga til det ene barnet knirker, slik at det våkner når jeg prøver å liste meg ut. Jeg blir da så frustrert at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg kjenner at jeg har skikkelig lyst til å slå meg selv hardt. Knuse noe mot hodet eller noe. Til nå har det bare vært at jeg har klypet meg selv eller slått meg sjøl i panna med hånda. Men jeg er litt for at det skal skli ut, og at jeg gjør noe mer, spesielt foran barna.
Jeg tror at jeg blir så frustrert fordi jeg ikke har tid til å være bare meg, gjøre ting som jeg liker. Sove.
Uansett, jeg trenger råd til hvordan jeg kan kontrollere sinnet mitt bedre

Jeg har ikke barn, men forestiller meg at dette er en helt normal reaksjon på å måtte være slaven til disse små narsissistene.

Hei Spurven. Jeg er en mann med kone og 3 barn og kan relatere meg til ditt sinne, din frustrasjon når mine barn var små. Det å ha litt tid til seg selv i den perioden dere er i nå er vanskelig, men gjennomførbart. Du må snakke med samboeren din om dine behov og om samboerens behov å bli enige om hvordan dere kan dele litt på den byrden det er å ha barn. For det er tungt til tider å ha små barn, uten tvil. En liten pause en sjelden gang gjør bare godt. Om det er snakk om å få noen timer fri en kveld eller 2 i uken til å bare være deg så er det greit, eller som det skulle være andre behov for å bare være deg så er det også helt normalt.

Snakk med samboeren din om dine behov å kom til en enighet så går dette så fint så :)

Du har så rett i din forestilling :)