Klage på Vedtak Uføretrygd

Jeg vet ikke hvor jeg skal dele dette, og hvor det passer, men jeg kjenner jeg har et behov for å høre fra andre som har vært i denne prosessen å klage på et vedtak på uføretrygd. Det er ikke lenge igjen til jeg får et svar fra klageinstansen, men jeg har en følelse på at klagen min går videre til trygderetten, som igjen den har gjort tidligere. Men jeg bare savner å ha støtte fra noen som har vært i den samme båten som jeg har vært eller er i. Dette er liksom 2 gang jeg faktisk prøver å klage på et vedtak.
Jeg kjenner kanskje denne gangen er det mye mer viktigere å gi et forsøk til, siden jeg klagde på vedtaket mitt tidligere når jeg var i en livsskrise, og det førte med at jeg brøyt ankefristen som gjorde jeg ikke fikk medhold i klagen. Så det knyter seg litt ekstra i magen nå som jeg påventer svar fra klageinstansen.
Så jeg håper jeg får noe støtte,selv om jeg ikke vil gå inn i detaljer på saken.

Jeg har ikke søkt om Uføretrygd, men om AAP og det gar vært et rent helvete hittil. Det gar tatt mer en 6 måneder å få sykepenger og når jeg først har fått de har jeg fått så lite at det er til å grine av. Jeg fikk dagpenger frem til desember og jeg ble syk i januar og de har valgt å ikke ta med dagpenge grunnlaget. Jeg fikk 27 tusen for 6 mnd hvor heg ikke har kunnet jobbe, akkurat rett over grensa så jeg ikke får Bostøtte og to mnd sent i forhold til husleie jeg skylder, så pengene forsvinner rett ut av konto før jeg vet ordet av det og jeg vet ikke når jeg får penger igjen. Deltidsjobben min er et slavearbeid med altfor lite lønn til å kunne overleve i Norge og jeg finner ikke fast jobb som helsen kan tåle

Ja jeg kan ikke så veldig mye om AAP sine firkantet regler og regelverk så mye. Men man må virkerlig være frisk men nokså syk nok til å få den hjelpen man har rett på i Nav systemet. Men jeg lover deg at viss du har en riktig god fastlege som gir det riktig vuderinger som NAV trenger ,så går det mye raskere. Ettersom det har gått raskt hos meg, men det er dette som kan gå ganske feil hos mange her.

Men jeg håper du forsetter å jobbe og tar heller vare på din psykiske helse, fordi det er ikke noe gøy å krangle med et system som ikke går. Og spesielt ikke NAV.

Men om Uføretrygden er veien og gå, så må man få en helhetlig vurdering av en fastlege eller psykolog/psykiater, men det har blitt mye strengere nå, som det bra men også en ulempe for mange, og det er en virkelig en kamp med å få innvilget stønader for mange.

Jeg måtte ha tålt den konsekvensen ganske hardt nå etter 6 år med å klage på et vedtak som ikke stemmer, som fremdeles er uenig med vedtaket mitt siden jeg fikk uføretrygden ,ettersom legen min har skrevet feilvurdering av legeerklæring. Så denne klagen har bare rivd meg i stykker i flere år.