Jeg har rotet meg inn i et økonomisk helvete. Jeg er 66 år og har vært uføretrygdet noen år på grunn av kraftig revmatisme og store smerter. Uføretrygden holder ikke til å overleve. Jeg betaler renter på 500 000 i usikret gjeld. Så trygden blir spist opp. Nå har jeg nettopp blitt bestefar og det er en stor glede. Jeg har noen få gode venner igjen, men det er så utrolig mange av den gamle gjengen som er revet bort alt for unge. Alt fra sykdom til selvmord og overdoser. Jeg er LAR pasient og får legemiddel assistert behandling mot narkomani. Har snart vært rusbruker i 50 år, så det er ikke så rart at livet er beinhardt. Jeg prøver å få orden på økonomien med refinansiering men får bare avslag, selv om jeg ikke har noen anmerkninger. Har god kontakt med mine to voksne sønner og sporadisk kontakt med min eks kone. Nå går vi inn i den hardeste tiden for oss som er utenfor. Det er ikke så lett å være Glade Jul når jeg ikke en gang har KR til klær og mat. Dette går utover søvn og psykisk helse og jeg har lett for å sprekke og ty til rus, selv om jeg ikke drikker. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre, da konto er tom og det er lenge til trygd. Jeg betaler alltid for meg og har ikke inkasso. Det er vel derfor jeg er så totalt blakk. Bruker penger som en full sjømann sies det og jeg har også vært til sjøs. Søkt om hjelp hos NAV. Og får telefon hvor en iskald konsulent spør meg hvorfor jeg trenger hjelp da jeg har såpass god trygd. I morgen skal jeg til Evangeliesenteret og få middag og en matpose. Men den posen blir mindre og mindre. Ikke mye mat der, et billig brød og litt småting som brus og godterier. Ikke nok til å leve på. Selv om de gjør en fantastisk jobb, har de fått mindre å rutte med de også. Nå får jeg ta en pause fra klaging og se en film. Aner ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom de neste 14 dagene, så jeg er trøtt og lei. Jeg tjener 300 kr mmd for mye til å få bostøtte også. er det noen som har tips eller vet hva jeg skal gjøre tar jeg i mot med takk.