Enda like ille

Sitter her aleine me bikkja… digg å ha bikkja her i det minste… Men ellers er jeg helt alene… er så lei… er SÅ HIMLA LEI av å være blakk, uten venner, uten livsgnist… uten NOE jeg gleder meg for… Hvorfor skal livet være sånn her!!! Håper jeg får ett fatalt illebefinnende snart

Hvordan er de daglige rutinene?

Mine daglige rutiner får meg som regel igjennom dagen… Men fra 17.00 og utover sitter jeg alltid alene… Blakk … og drittlei… Å sånn har det vært i mange år nå

Du sier bikkja er et lyspunkt, har du prøvd noen form for hundetrening? Finne et sosialt miljø kunne jo eventuelt vært noe for å få tankene over på noe annet.

Får du ingen penger fra NAV?

1------>Jeg og bikkja har finni på mye sammen vi gitt… å prøvd mye rart… men har aldri funnet noen jeg “klikker” me viss du skjønner… Men bare det å ha en hund er nydelig i livet… ansvar for noe annet enn meg selv, å det får tankene over på mer positive ting noen ganger…

2---------> Jo jeg får penger av nav… Men Nav tar IKKE høyde for kreditor-trekk, bikkjemat og evt vetrinær og transport, dette er privilegier ikke rettigheter som de sier… De har egen sats for livsopphold som er ca 6000kr mnd… Mens STATENS livsoppholds sats er på nesten 10000… Forstå det dem som kan… Så etter alt er betalt fra uføra mi, så sitter jeg igjen med ca 3000kr mnd… Ikke lett å leve på 3000kr mnd kan jeg love deg. Frister utrolig mye å bli kriminell igjen,… da hadde jeg ALLTID penger… Men det føler jeg blir å gå i feil retning… så da får jeg heller bare ha det JÆVLIG noen år…

Det finnes en lovfestet grense for hvor mye kreditorer kan kreve av deg i måneden. Som uføretrygdet kan du også ha rett på gjeldssaneringsordning. Har du undersøkt det?

Ja grensen er nådd… tro meg… Gjeldsannering fikk jeg for noen år siden, men da var jeg i aktiv rus… og JEG fikk ansvaret for ALLE innbetalinger til namsmannen… VELDIG lurt må jeg si… Så jeg mistet ordningen,., å den får man bare 1 gang i livet… så jeg er FØKD

Så du bor rundt Hønefoss. Har du sjekket ut fontenehuset? Er et (gratis) tilbud hvor du kan møte likesinnede mennesker. De har også noe økonomisk veiledning i samarbeid med banker. Kanskje noe du kan sjekke ut? Anbefaler å gi det et forsøk. Du kan også finner venner der.

Ja jeg har vært der… Men jeg syns det var ganske så mye “tilbud” og andre ting der jeg aktivt har prøvd å unngå de siste årene for å si det sånn… Skal jeg finne meg nye venner så er jeg nødt til å finne det utenfor “belastede” områder og steder der folk i aktiv rus holder til viss du skjønner…

Den skjønte jeg dessverre ikke. Men endring tar tid, hvis du ikke gir det et ærlig forsøk, eller gir opp risikerer du å aldri finne noe meningsfullt. Hvis man vil se regnbuen, må man først takle regnet.

Slikt skal ikke forekomme på Fontenehuset. Rapporterte du disse hendelsene?

Jeg kom ut av ett ganske så heavy miljø fra ett annet sted på østlandet for 2 år siden… siden den gang har jeg holdt meg rusfri og kriminalfri… Første turen min på fontenehuset ble jeg tilbudt både kokain og piller av andre brukere… Så jeg tok ikke turen dit igjen… Jeg ble intordusert for fontenehuset igjennom ruskonsulenten min,… å etter jeg sa i fra til ruskonsulenten så ble vi enige om at det er lurest for min del å finne noe annet… Noe vi enda ikke har klart… Jeg forstår at det IKKE skal forekomme på fonenehuset, men DET GJØR DET. Å jeg vil ikke ta sjansen på å komme dit på en dårlig dag, for så å få ett tilbud jeg evt da er svak for å sier ja, for så å være RETT tilbake der jeg var for noen år tilbake… Det var det jeg mente med det .

Det skal ikke skje nei… men det skjer! Ja det ble rapportert til ruskonsulent osv ja

må le litt av det svaret… takk for den du .

Har du lest noe filosofi? Eksempelvis nietzche?

Hei.
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, og det er et helvete…jeg sliter til tider med mye depresjon, og sitter igjen ofte med et store spm: hvorfor i helvete er jeg her i det hele tatt? Hva ef poenget liksom…Har katta da i det minste☺️