Forhold, økonomi og fremtiden

Jeg er bare nødt til å få det ut og kanskje få noe innspill fra andre, jeg holder rett å slett på å miste taket helt.

Jeg drukner i regninger som jeg ikke har råd til å betale, gjeld som maser, har ikke råd til mat, drikke, underholdning og egentlig å leve. Ikke nok med det så begynner jeg å miste motivasjonen til å holde ting gående mye lengre, psyken min har falt IGJEN, jeg får ikke sove, jeg har ikke matlyst, slapp og sliten hele tiden og er aldri glad.

Jeg klarte å ødelegge forholdet jeg var i fordi jeg er så ekstremt usikker, har null selvtillit og tror alt og alle er ute etter å gjøre meg vondt og å såre meg spesielt da kjæreste. Jeg fucka også opp i fylla, jeg har slitt med alkohol en stund, adhd gjør det ikke noe bedre siden når jeg først har begynt å drikke klarer jeg ikke å stoppe og det at jeg kan få ganske ekstreme sinneutbrudd og/eller mentale sammenbrudd i fylla, og det har jeg gjort i mange år men jeg har ikke tatt dette seriøst nok. Dette skjedde igjen med samboeren/ kjæresten min for litt over en mnd siden og jeg går rundt med konstant guilt og er helt knust av det også siden hun da bestemte seg for å gå fra meg. Dette var personen jeg var innstilt på å ende på gamlehjem med og beste jenta jeg noengang har møtt.

Er det noe jeg kan gjøre? Jeg kommer ikke inn på dps, jeg er i jobb men klarer ikke å ende opp sykemeldt igjen da jeg nettop kom ut av en 5 ukers sykemelding. Vet heller ikke hva jeg skal gjøre med økonomien alle regningene jeg har, alt kommer til å hope seg opp når jeg ikke betaler nå og ting har vært jævlig så lenge at jeg ikke lengre har motivasjon til å holde ut mye lengre. Ting blir aldri bra føles det ut som, blir det bedre så ender jeg alltid opp på bånn igjen.

Hei.

Det er tydeligvis flere ting du kjenner og tenker på nå.

Jeg vil egentlig først anbefale deg å sende samme melding eller skrive en ny en hvis du vil, til veilederne her. De kan komme med mer konkrete råd kanskje, og følge en litt opp. Man får svar fra dem innen et døgn, og jeg syns det er et veldig bra sted å bruke hvis man trenger å få ting ut og har mange ting man trenger å få hjelp med eller finne ut av.

Når det gjelder det økonomiske, så kan du ta kontakt med NAV, de skal kunne hjelpe der, i forhold til rådgiving osv.

Kommunen skal ha ulike lavterskeltilbud innenfor psykisk helse, og NAV har også ulike tiltak eller rådgivingstjenester. Jeg kjenner folk som har fått god hjelp av disse tilbudene.

Det er iallfall viktig å få snakket med noen når man har det slik som du har nå, så bra at du har skrevet denne meldingen.