Hei,
Jeg har i flere år slitt med psykiske problemer og ble ganske nylig diagnostisert med borderline/emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Fra før har jeg adhd diagnose, en ganske heftig kombo. Hadde en vanskelig barndom og fant aldri min plass. Jeg har mistet meg selv helt. Jeg har så mye gjeld at jeg kan regne med lønnstrekk resten av livet. Har ikke jobb, går på aap, skal i behandling for borderline i et år framover i gruppe, skal begynne i arbeidstrening, studere om jeg får plass på voksenopplæring. Jeg har 3 barn, en samboer med økonomien på plass, men jeg hindrer ham i å oppnå drømmer og lykke i livet fordi jeg er i denne situasjonen jeg har satt meg i selv. Kommer aldri til å kunne bli lykkelig selv eller bidra slik jeg vil pga min situasjon, det er helt håpløst og når jeg får en ny jobb må jeg allerede da t opp at jeg kommer til å få lønnstrekk. Jeg kommer aldri til å få forsikringer, aldri til å gi barna mine det de trenger, hverken emosjonelt eller økonomisk fordi det økonomiske tynger for mye. Vi er kun samboere så det økonomiske vil ikke gå utover ham, men barna mine vil ikke sitte igjen med noe. Jeg har ingen drømmer lenger og diagnose og situasjon med jobb, arbeidstrening, bosituasjon osv blir for mye for meg. Har hatt det slik fra og til i nærmere 4 år, men jeg blir ikke bedre. Det blir bare værre. Alle de påminnelsene om ubetalte krav, ingen av kreditorene bryr seg og jeg kommer aldri til å eie noe. Ikke at det er selve lykken i livet, men om jeg blir borte kan min samboer og mine barn leve et liv uten en mamma som er ulykkelig og aldri klarer å holde hodet over vannet. Han kommer til å treffe noen som ikke gjør at han hele tiden er bekymret for den økonomiske situasjonen. En som har livet og hodet på plass. Jeg har vel egentlig konkludert med at jeg er ferdig, jeg vet livet deres blir lettere uten meg, selv om det blir vondt, men jeg må få på plass alt før jeg gjør noe for 2 av barna har jeg med en annen mann og det har vært et helvete siden det ble slutt så jeg vil få på plass en avtale med ham mtp at mine foreldre og familie samt min samboer og barnas lillebror får møte de. Hva bør jeg få på plass ellers?
Takker for svar <3