Kjenner at depresjonen kommer tilbake

Hei, mann 31 her. Har slitt med perioder der depresjon kommer og går. Har ikke fått påvist at jeg har depresjon av legen, fordi jeg føler di kan ikke hjelpe meg uansett. Har slitt med disse episodene med depresjon siden jeg har vært tenåring, har holdt det for meg selv for det meste fordi når jeg skulle fortelle det til noen så brydde di seg ikke de var bare opptatt av seg selv og deres plager. Har holdt masken foran familien i alle år siden jeg ikke vil plage di med mine problemer. Måtte bare få luftet tankene mine litt, håper noen vil snakke med meg 😊

Hei, jeg kjenner meg veldig likt. Jeg er bare 21 da, og håper det kan bli bedre i alderen. Jeg er ukomfortabel med å skrive svar men tror det er det riktige å gjøre. Jeg håper du finner hjelp, om det er en ekte samtale med noen du står nær eller via legen. Og håper du finner noen du kan være ekte med ❤️

Hei, takk for svar 😊 synd at du opplever det så ung, ingen fortjener det.

Men jeg tror dessverre jeg ikke finner noen så nær og snakke med det om. Jeg er alltid han som lytter til andre sine problemer, men ingen vill høre på mine. Men sånn er det bare 😊

Hei! Jeg har det samme problemet, men har faktisk funnet måter å håndtere det på! Deler gjerne.

Vært kjekt det at du vill dele 😊

Hei.
Kanskje jeg kan hjelpe.

Har selv slitt lenge med veldig tøff depresjon/utbenthet i flere år.
Fant etterhvert ut at det som hjalp skikkelig for meg, var å smøre litt jord på hendene 2-3 ganger i uka, i ca 1-2min. Husk å vask hendene etterpå.
Plantejord kjøpt i sekk er litt tryggere å bruke enn fra hage/natur.
Trodde først det bare var en placebo-effekt, men det var det ikke. Har fungert i 2mnd for meg til nå værtfall.

Håper dette kan hjelpe deg.
Vil gjerne høre fra deg om det fungerer.