Kjærlighetssorg

hadde begynt å snakke med noen som fortalte meg at jeg var verdt alt.. jeg har ikke hatt det før.. har gjennom oppvekst slitt mye med mobbing å en følelse av verdiløshet.. så det her føltes veldig spesielt ut å fint ut.. helt til han begynte å trekke seg tilbake å bestemte seg for å kutte kontakt.. nå er jeg tilbake på en følelse av verdiløshet og vet helt ærlig ikke ka anna e skal gjøre enn å gråte..

Huff, så leit å høre.

Jeg håper du kan klare å åpne deg for tanken om at det muligens er han som går glipp av noe, og ikke du.

I og med at du i fortiden din har opplevd mye mobbing og en følelse av verdiløshet, og med måten du beskriver denne situasjonen og følelsene dine rundt det, så virker det for meg som om du er et empatisk menneske.

Dette er bare min mening, men jeg mener at de som har opplevd mye vondt i oppveksten har et dypere, eller kanskje mer intenst følelsesregister. Det er en av grunnene til at vi føler så sterkt på verdiløshet, håpløshet eller vonde ting generelt.
Det gjør også at vi kanskje er mer var og opptatt av enkelte følelser enn de som ikke har vært gjennom traumer vet finnes en gang. Eller “normale folk” som jeg gjerne refererer til dem som.

Derfor, bare ut fra den teksten du har skrevet, vil jeg si til deg at du har kjempemye verdi. Og her er det jeg tenker:

Du har gått gjennom mye vanskelig i livet ditt. Det virker ikke som om du har kommet ut fra det som et kaldt, usympatisk menneske, som noen kan. Nei, det virker for meg som du er et omtenksomt, forsiktig og empatisk menneske som bare ønsker å få god kontakt med noen. Kvaliteter som er kjempeverdifulle for mange.
Det i seg selv er for meg kjempegode verdier som jeg selv håper å fremstå med overfor andre.

Den personen i fremtiden som virkelig skal få lære å kjenne deg, se deg for den flotte personen du er, priser seg lykkelig for at denne personen gikk glipp av alt det du har å gi av verdi. Og det tror jeg er mye, selv om du kanskje ikke føler det selv.

Jeg håper du snart føler deg bedre, at du er snill med deg selv og at du kan klare å tro at gode ting kan skje med tålmodighet :)