For rundt 5 måneder siden, så ble det slutt mellom meg og kjæresten. Det her var altså mitt første forhold og vi var sammen i nesten ett år, så det gikk åpenbart veldig hardt innpå meg siden det var veldig uforventet at det skulle skje. Hun sendte meg en ganske heftig lydmelding som varte lenge og ga meg ordentlige grunner til at ting måtte bli slutt mellom oss, også sa at hun rett og slett ikke kunne være sammen med meg lengre på grunn av dette selv om hun er veldig glad i meg. En ting som gjør at det svir mye mer er at vi hadde møttes tidligere på den dagen, og før hun dro hjem så ga hun meg en ordentlig god klem som varte ganske lenge før hun slapp. Hvordan skal jeg komme over dette?
Hei.
Det er leit å høre. Kjærlighetssorg er vondt, og det kan kjennes ut som om det aldri går over.
Jeg vil anbefale deg å finne noen trygge voksne du kan snakke om det med. Om det er noen på skolen eller andre steder. Det kan være godt bare å få delt det med noen som har vært igjennom det, men som også kan være der for deg nå. Det er viktig med gode folk rundt en som kan støtte en når noe slikt skjer.
Hun visste nok ikke hvordan hun skulle få sagt det til deg, og den gode klemmen var nok fordi hun ønsket deg godt og er glad i deg, men visste at hun kom til å gjøre det slutt med deg? Tror du ikke? Det kan være veldig slitsomt når man er usikker på signalene man har fått av den andre, og det ikke er tydelig, men hun kan deg en tydelig lydmelding?
Jeg vil også anbefale deg å prøve å gjøre ting med andre - gode venner eller være med på ting, gjøre andre ting, og ikke tenke på dette for mye. Det hjelper med nye, gode opplevelser.
Og hvis du trenger å snakke med noen om hva som skjedde og hvorfor det ble slik, så finnes det flere man kan snakke med. Det er mange som har vært igjennom vonde brudd, og som vet at det går over. Selv om det tar tid.
Hadde det vært bedre for deg om hun hadde snakket med deg den dagen dere møttes, og ikke gjort det slutt på denne måten? Og hadde du hatt behov på å få snakket med henne om det? Det kan være fint å snakke med noen om hvordan det opplevdes for deg, måten hun gjorde det på, og hva du kjenner på i forhold til alt dette.
Masse lykke til!
Du skal bruke intellektet og tenke grundig gjennom at det du kjenner på nå er en del av prosessen med å bli en voksen og selvstendig person. Og så kan du leve litt selvstendig og prøve ut andre forholdstyper før du går inn i noe monogamt forhold igjen.