Hei. I det siste har jeg og kjæresten min kranglet masse. Det har vært masse skriking og misforståelser. Dette har gjort det vanskelig å sove og fokusere på meg selv. Jeg sliter veldig fordi hver eneste gang vi krangler så føler jeg at det er slutt eller at jeg ikke blir hørt. I dag hadde vi en veldig stor diskusjon som eskalerte seg til han dro armen min. Jeg har blåmerke på armen min. Jeg er helt knust og vil ikke akseptere at det skjedde. Han gråt og beklagde han sa at det er siste gang han legger hånd på meg. Men jeg har begynt å bli veldig nede og har vært veldig deppa i hele dag. Jeg skylder på meg selv. Og føler at alt er min feil, og at kanskje jeg fortjente det.
Å ta tak i armen din, selv om du kanskje fikk et lite blåmerke. Tviler på at det går under Vold i Heimen alene. Hvis han ikke slo deg, tok kvelertak eller klapset til deg.
Alle par går gjennom disse tingene du beskriver, før eller.
Spm nr.1. Hvis du glor deg selv inn i speilet, kan du da si til deg med 100% sikkerhet at han er den du ønsker å tilbringe resten av ditt liv med? Og ikke bare som et resultat av at innerst inne er du sammen med han fordi du er redd for å være alene. Eller oppfylle ønskene/forventningene fra familie, slekt, venner osv.
Når ting blir litt heit. Jeg er hverken lege (takk gud for det) eller kvalifisert helsepersonell. Men når ting blir litt heit. I stedet for å bare hisse seg opp, der hver og en av dere kjenner på en følelse av at JEG SKAL FAEN MEG VINNE denne krangelen. Kanskje ha tilnærmingen om at dette ikke er en konkurranse. I et forhold er man et lag. Så kanskje puste med magen og bare tenk at kanskje har han/hun et poeng og dvel litt over det. Gjelder begge parter.
Jeg gjorde dette selv. Endte med at eks-kona mi lå med en annen mann… så ja, ikke alltid det funker. Men dette er beste rådet jeg kan gi deg
“Fysisk vold er all vold som innebærer fysisk kontakt, slik som spark, slag, lugging, biting, kloring, fastholding, dytting, risting og kvelertak. Innesperring og isolasjon er også former for fysisk vold.”
Å ta tak i noen, så de får et blåmerke er absolutt fysisk vold, selv om det kanskje ikke var tilsiktet. Og bare for å ha det på det rene, linken jeg legger ved betyr ikke at det er snakk om at det er et voldelig forhold, men den viser til hva som er regnet som både fysisk og psykisk vold.
Når dette er sagt, så høres det ikke ut som om OP er i et godt forhold akkurat nå, og jeg ville kanskje prøvd å sette meg ned når ingen er sinte for å høre litt med hverandre om hvordan man føler at ting står til. Og kanskje se om det er mulig å få pratet ut litt, uten at noen blir sinte. Det går an å få hjelp til dette.