Jeg har slitt med angst og depresjon siden jeg var 17 år. Jeg har fått behandling siden jeg var 28 år. Til tross for dette får jeg hvert år minst en depresjon av varierende grad og angst. Siden november har jeg hatt en tung depresjon 9g angsten har de siste to uken tatt helt av. Små utfordringer på jobb bl8r plutselig store og uoverkommelige problemer. Tankene kverner ustanselig rundt i hodet og finner opp det ene katastrofescenarioet etter det andre.
Når jeg har det slik slår angsten seg i magen, dvs. jeg klarer ikke å spise stort mer enn noen epler per dag.
Er det andre som har samme erfaringer?
Beklager litt rotete innlegg, men det er første gang jeg skriver her.
Hei. Jeg har det også sånn. Har angst og depresjon,og jeg føler at stress forsterker og ofte trigger angsten. Jeg har en jobb der det ofte er mye å gjøre og mye stress. Kroppen stresser i tillegg mer enn det som er “nødvendig”. For meg er det muskler og ledd det går verst utover,men matlysten forsvinner også. Tanken byr meg imot,og etter hvert slutter jeg å bli sulten. Kan fort gå to dager uten mat,og spiser minimalt ellers også. Vekta raser. Det går i perioder,så vekta kommer på plass igjen etter hvert. Å stresse ned er lett å si for andre, vanskelig for meg. Vi er nok mange i samme båt, om det er noen trøst. Småting blir kjempeproblem er ja,jeg kjenner til det der.Fint lite forsåelse fra sjefen,og det er ikke alltid så rart heller det, siden at det er i mitt hode det har blitt til katastrofer.
Å ja det med angst og matlyst henger sammen hos meg. Jeg har store problemer med å spise når jeg har angst, må tvinge det i meg. Har Ibs, så må egentlig spise ofte. Går fort ned i vekt når jeg har mye angst. Akkurat nå sliter jeg med mye uro, og da går jeg ikke opp i vekt.