Jg har tenkt på å ta selvmord veldig lenge. Jg vet ikke hvordan jg skal stoppe. Hjelp pls
du bør prøve og snakke med neon om det. spiller ingen rolle om hvem det er bare neon vet det. har vært i samme situasjon selv, men det er aldri løsningen. bare prat med noen å få hjelp selv om det er skummelt eller om du ikke vil det.
Jeg har prøvd men det funker ikke
prøv å snakk med noen det blir mye vanskeligere hvis du står med det alene. og du kommer ikke alltid til å ha det som dette. det viktigste er å få hjelp med det som skjer.
Jg har snakket md venner, familie, bup osv. Dt har ikke hjelpet så mye. Jg vet ikke i det hele tat hva jg skal gjørde🥀
Nei det er ikke så lett det hjalp ingenting for meg heller
Hva gjorde du da ???
Som Jonah skriver, er det lurt å snakke med noen om dette; det som uansett er sikkert, er at verden ville aldri ha blitt den samme uten deg, og at det å dø ikke fører til noe - etter at en jeg gikk på skolen med, tok livet sitt, skrev jeg en vakker tekst, der jeg blant annet skrev dette:
For det er en mening med alt, og du er den eneste som kan leve livet ditt; verden trenger deg mer enn du aner og det er en grunn til at du er til - du er vennen noen savner, mennesket noen bryr seg om. Det er likegyldig hvordan du ser ut eller hvem du er; summen av et menneskets liv er ikke dets ytre, men dets handlinger - utseendet eller hudfargen betyr ingenting; handlingene betyr alt.
Så ta godt vare på deg selv, og lykke til videre på alle måter; glem aldri hvor umåtelig verdifull og uerstattelig du er - et fantastisk menneske som er i stand til å endre verden slik bare du kan gjøre det.
Hva er det du setter aller mest pris på, som kunne gjøre tankene litt lysere …?
Jeg gjør ingenting med det bare sitter med det alene