Jeg vet ikke

Ok. Takk for hjelpe. Det kan jeg prøve. Men jeg vet ikke om jeg har krefter til å gjøre dette igjen.

Kan vi gå tilbake til emnet?

Hele poenget er at du ikke skal bruke ekstra krefter på det, men sette i gang prosesser som går av seg selv. Men nå har jeg ikke mer å bidra med, så jeg gir meg her. Lykke til videre!

Mener du at f.eks nav må gjøre jobben sin, slik at jeg kan spørre om hjelp uten å stresse og få mer problemer? Eller mener du noe annet?

Hvis det er det du mener, ja, jeg skulle ønske jeg kunne bare spørre om hjelp og få god hjelp. Men det får jeg ikke. Og hvis jeg nå tar kontakt med nav igjen kommer jeg i samme giftige situasjon som før og det vil jeg ikke. Jeg har det allerede veldig vanskelig. så det gjør at jeg ikke vil ta kontakt.

Jeg mener at når NAV eller andre offentlige tjenesteytere får inn en berettiget klage, er det ikke tjenestemottakeren som skal følge opp klageprosessen. Det er derfor vi har Statsforvalter og andre kontrollinstanser. Da må det offentlige bruke ekstra ressurser på klageprosessen, og det er et argument du kan bruke dersom de prøver å nekte deg ytelser du har rett på, eller stiller urimelige krav. Jeg gjorde dette selv en gang ved å vise saksbehandler det totale regnestykket, og da ble det fart i sakene.

Ok. Takk for hjelpen. Kanskje jeg kan prøve det. Jeg ser at hvis jeg vil kontakt med dem pga min situasjon, at jeg må ringe dem. Kan ikke ta kontakt skriftlig. Så…

Hvorfor kan du ikke ta kontakt skriftlig?

Jeg måtte ringe til generelt nummer. Kunne sende inn søknad digital men de skal ringe meg, sannsynligvis for et møte eller snakke om hva jeg trenger.

Jeg har nå prøvd å gå tilbake til emnet jeg skrev om tre-fire ganger men det blir fullstendig ignorert. Så jeg gir opp. Tusen takk for å ignorere mine følelser.