Jeg føler meg hele tiden trist, sliten, trøtt og kjenner at alt er et ork. Vonde tanker kommer stadig om at jeg ikke er god nok osv… Men jeg er usikker på om dette er normalt, eller noe jeg bør ta tak i? Og hvordan gjør jeg det, jeg har null anelse, men jeg vet at jeg føler meg trist hele tiden, og det har vart i mange måneder nå. Har noen noe tips?
Jeg forsøker å praktisere takknemlighet. Når jeg skal sove om natten tenker jeg på at jeg er takknemlig for mye som jeg kanskje tar forgitt.
Om jeg får tanker som jeg ikke ønsker å tenke så flytter jeg fokuset på pusten (noen sekunder om gangen). Bare for å “bryte” tankestrømmen ett øyeblikk.
Har du noen ting du liker eller likte å gjøre før?
Tankekjøret kjenner jeg veldig godt. Det tar alt for stor plass i livet mitt og jeg forsøker å roe det ned med mindfullness og meditasjon. Fungerer bra innimellom men må øve hver dag. Hvis ikke sliter tankene meg ut. Enkle øvelser som krever tålmodighet.
Liker å trene og være ute med venner, men vanskelig når alt er vanskelig og ikke klarer å være “på”. Men takk for tips, skal prøve å se om det hjelper for tankene mine!
Ja, tror tankene ofte tar over fort, og man glemmer ofte å roe seg ned. Det kjenner jeg meg ofte igjen i. men skal prøve å se om minmfullnes funker, fordi jeg har ikke prøvd det enda!