Depresjon og står fast

Jeg sliter med depresjon, og vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre. Jeg er ufør. Er med på ulike aktiviteter, går mye turer og trener. Jeg er mye sosial. Har en fin familie og gode venner. Allikevel kjenner jeg på mye uro, tiltaksløshet,
nedstemthet og er mye lei meg. Noen som har noen gode råd for å få det bedre?

Du har jo egentlig gjort alt i boken allerede. Alt som sies å ha en innvirkning på å få et fint liv. Du har venner, er sosial, er med på aktiviteter osv…

Har du det fint når du er med på ting/treffer andre?
Eller er uroen og nedstemtheten der også da?

Uroa og nedstemtheta kan være når jeg også er ilag med andre.

Da virker det som om du ikke får noen pause/pauser fra følelsene og tankene dine.

Noen anbefaler (Mia Tørnblom blant annet, svensk coatch) å skrive opp hva en gjør bra og hva en er takknemlig for hver dag.
For å kanskje klare å snu tanken over på det positive i livet.
Imidlertid ganske vanskelig når du er deprimert.

Er det noen i familien eller vennene dine som du snakker/kan snakke med om hvordan du har/føler det?
Eller evt lege/psykolog?

Jeg sier 3 positive ting om meg selv hver morgen, og skriver ned 3 ting jeg er takknemlig for hver kveld.
Jeg har fortalte det til mannen, venninner og familie. Og fastlegen. Har nettopp begynt til ny psykolog.

Håper at du får det bedre♡. Og håper at den nye psykologen din kan hjelpe deg å finne ut av det. For du har jo virkelig prøvd alt/det meste til nå.