Jeg trenger en bilett bort

I den siste tiden har jeg følt veldig mye på det at ingenting i livet går min vei, det er liksom som om at livet ikke vil at jeg skal klare å oppnå suksess i livet. Hver gang det skjer en positiv ting eller at jeg er ett skritt nærmere drømmen min, så skal det absolutt skje 10 negative ting rett etter hverandre. For eksempel: solgt bilen min for å finansiere ny og bedre bil, men når pengene kom på konto så kom den forpulte staten å krevde dobbelt så mye av det jeg hadde på sparing, på grunn av at Skatteetaten hadde gjort en feil som dem ikke ville gjøre opp for. Så da endte det med det at jeg fikk 2 valg, 1. betale hovedkravet eller 2. bli anmeldt for svindel selv om dem hadde innrømmet til meg at dem hadde gjort en feil. Hele det opplegget der sendte meg rett i kjelleren, og folk rundt meg skjønner ikke hvorfor jeg reagerer så sterkt på akkurat det. Samtidig som at jeg var sykemeldt i fra jobben min(der dem ikke var villig til å sende inn viktige opplysninger), som da førte til at jeg gikk 4mnd uten inntekt. Det første som skjer 1 time etter at jeg har fått pengene jeg hadde krav på er at flere i familien ringer å spørr om å låne penger… er jeg kun god nok når jeg har penger på kontoen?? Jeg føler alt går til helvette, det er kanskje bare for en periode, men jeg føler jeg ikke orker å stå igjennom den perioden. har hatt altfor mange perioder opp igjennom. så nå er jeg på randen til å skaffe meg en enveis billett ut av dette livet.

Jeg skjønner veldig godt at du blir fortvilet over dette, for det høres absolutt ikke riktig ut dette du har opplevd, og jeg skjønner veldig godt at du blir fortvilet når du gjør ting som skal gjøre ting bedre for deg, og så kommer dette og slår det ut igjen.

Får du ikke sykepenger en gang?

Og de folkene i familien din som ber deg om lån, jeg syns du burde si til dem at du ikke har penger å låne bort.

Jeg tenker at du burde fått hjelp av noen med disse tingene, for det høres ikke riktig ut noe av dette. Kanskje veilederne her kan hjelpe deg videre? De har nok mer erfaring med hvor man kan få hjelp med ulike ting. Du kan hvis du vil, sende samme melding som du har skrevet her, til dem, og så skal du få svar innen et døgn. Det kan hjelpe å få nøstet opp i ting, og få tatt en ting av gangen, og funnet en løsning på det eller noen som kan hjelpe deg med det.

Jeg tenker også at du ikke trenger å bruke energi på familien din hvis du ikke ønsker det, og hvis de bare ber deg om penger. Du har da full rett til å ignorere dem, iallfall for en periode.

Sykepenger for jeg, men har gått 4mnd ifra jeg ble sykemeldt til jeg fikk pengene på grunn av at arbeidsgiver nektet å sende inn den dokumentasjonen som NAV trengte for å kunne behandle sykepenge saken.

Det er også rare greier, at arbeidsgiver nektet å gjøre det - kan de virkelig gjøre det? De har tydeligvis gjort dette, men det er jo veldig merkelig at de skal nekte det og tenke at det kan de gjøre.