Jeg er i en vanskelig situasjon, og trenger dessverre hjelp. Og det haster nå. Men hjelpeapparatet har snudd ryggen til meg. Jeg får ikke hjelp. Jeg er så dårlig at jeg ikke klarer det alene. Jeg har ingen, for jeg har isolert meg i mange år. Jeg takler veldig dårlig å møte andre enn de som jobber i hjelpeapparet. Det er vanskelig å møte de også. Jeg er så deprimert, dårlig og sliten, og jeg har sovet altfor lite hele livet. Jeg klarer nesten ikke noe lenger. Jeg tok kontakt med legen i dag, i håp om at hun kanskje vil be dem om å hjelpe meg litt til. Statsforvalteren og pasientombudet (husker ikke hva det heter), kunne ikke gjøre noe. Er det noen som vet om det er noe man kan gjøre når man trenger hjelp, men ikke får det?
(Til dere som har sendt melding til meg : Tusen takk! Beklager at jeg gjør dette før jeg svarer dere. Jeg må dessverre fokusere på en løsning på situasjonen jeg er i. Jeg trenger hjelp allerede i morgen.)
Du får fortsette å bruke fastlegen til det skjer en forandring, enten til det bedre eller verre. Men uansett hva du gjør, hjelper det ikke å isolere seg.
Takk for svar, Frikar-1 :) Hvis legen anbefaler dem å hjelpe meg, men de velger å ikke gjøre det, uansett, så gir jeg opp det. Det nytter ikke å si noe. Jeg er ikke flink til å uttrykke meg heller, og jeg er så sliten at jeg ikke klarer mer negativt.
Isolasjon er ikke bra, nei. Mennesker trenger mennesker. Det er ikke godt å være helt alene her på jorda (jeg setter stor pris på at du og andre her har svart).
Det har jeg gjort. Og i dag fikk jeg svar fra hun som er vikar for fastlegen min. Det er første gang jeg har tatt kontakt med det legekontoret (ny fastlege). Hun skrev at de ikke kan gjøre noe.
Hanne Kristin Rohde skrev på instagram at universet har gitt moren hennes mental uhelse. Og venninnen hennes, Sissel Grana, som sier at hun også kan snakke med dyr. Sissel Grana har sagt at hun snakket med en dame og katten hennes. Katten fortalte at han hadde vært en mann i et tidligere liv, og at de hadde vært sammen da, og fått et barn. Han valgte å komme tilbake til henne som en katt. Og jeg møtte en sykepleier som jobber som miljøarbeider. Jeg fortalte litt om katten min, og så sa hun “Kanskje katten valgte deg fordi hun visste at du kom til å få det vanskelig i framtiden.” Jeg lurer på om de (og mange andre) vet og forstår mer enn meg.
Takk for at du spør. Beklager sent svar. Jeg håpet at legen skulle si til ambulant team og de på tildelingskontoret at jeg trenger litt mer hjelp. Jeg trenger et sted å bo, men jeg er så dårlig nå at jeg ikke klarer å ringe utleiere selv, og reise på visninger. Jeg vet at hjelpeapparatet har gjort sånt for andre. Det er litt annet jeg gjerne skulle hatt hjelp med også.