Sendte en melding for en god stund siden.
Endte med 4 politi ble sendt ut. Så en prat og det var det.
Har slitt med selvmordstanker i flere år.
Men det smalt til i august. Jeg ba om hjelp, og ble lovet hjelp, men nå er det slutten av februar og ennå ikke hjelp.
Ringte legevakten i natt, og fikk beskjed de kunne ikke gjøre noe annet enn fastlegen, og jeg fikk beskjed og slutte og ringe.
De sa eneste måte er og bli tvangsinnlagt, men sa jeg gjør det frivillig hvis det er hjelp og få. Men fikk beskjed ser fikk ikke.
Ser det er lite hjelp og få, og for meg styrker det bare enda mere sjansen og ta selvmord.
Så jeg vet ikke hva skal gjøre.
Men orker ikke mere, somatisk og psykisk helse er på bånn.
Beklager
Ikke send politi, de har nok med andre ting.
De sendte politiet, siden jeg da veldig fortvilt og skrev hva jeg hadde vært gjennom, og sa det er ikke hjelp og få, og skrev dette er for og fortelle min side, farvel.
Ikke noe galt og senænde politi, men 5 stk og ikke noe lege virker mere som kriminell.
Var fyfy må ikke skrivr sånn
Jeg skrev sannhet av min opplevelse erfaring.
Jeg tror du må forklare ting på en bedre måte, for dette var vanskelig å forstå. Det kan være grunnen til at det ble vurdert som nødvendig å involvere politiet på den måten som ble gjort.
Ja nå var dette tilbake i fjor høst.
Jeg forklarte ordentlig hva jeg hadde blitt utsatt for l utlandet, og hvordan systemet behandlet med en når man vendte hjem.
En ting at man gjorde tjeneste er for landet, men man måtte kjempe en kamp med systemet når man kom hjem.
Men mental helse tåler ikke mqn sier man tar sitt liv.
Men i en sådan stund vil jeg si politi er feil valg fremfor helse personell.
Når du skriver at du «gjorde tjeneste for landet», tolker jeg det som at du har bidratt militært i utlandet. Regner med forsvaret har mulighet/ressurser for å følge opp/bidra til at du får den hjelpen du trenger. Fastlegen også.
Men for meg virker det uklart hva du trenger. Hvis det er å snakke om ting, slik du er litt inne på, er det flere lavterskeltilbud du kan prøve:
Mange kommuner har «rask psykisk helsehjelp», en del har også psykiatriske sykepleiere eller andre med relevant utdanning i sitt helseteam. Det er også flere kurs på sykehus og i kommuner, inkludert gruppeterapi, som kan være god hjelp for mange. Det samme gjelder innenfor kirken (du trenger ikke være religiøs), og flere frivillige organisasjoner. En har også flere hjelpetelefoner.
Om du trenger noe mer systematisk og i dybden for å få det godt med deg selv, må du ta kontakt med fastlegen og sammen finne ut hva som er rette veien for deg. Kanskje har du noen diagnoser ? PTSD, angst og/eller depresjon er for eksempel dessverre ganske vanlig om du har vært i krigsområder eller opplevd traumer av noe slag.
Men du må gå i dialog. Ingen kan hjelpe deg om du ikke evner å gå i dialog, ikke evner å ta imot hjelp. Du trenger ikke nødvendigvis å vite hva du trenger, men du må ha et genuint ønske om å finne ut av det.
Håper du ringer fastlegen allerede i morgen, og at du blir møtt med omsorg. At dere sammen finner ut av hva du trenger for å få det bedre. ❤️
Hei takk for svar.
Har prøvd det meste.
Ønsker kun ordentlig samtale få det ut, og så bearbeidet det.
Men alle skal behandle og sette diagnose uten og vite årsaken. Jeg har kronisk ptsd.
Jeg har ingen akkurat og ringe.
Er på helse huset og blir skrevet ut
Så blir mine siste dager når jeg kommer hjem.
Hjelpen de mener hjelpe er det opp til 2 år. Når krisen er nå.
Takker for all respons men akkurat inen psykiatrien stinger.
Jeg ønsker fred og ro, og vil få det med og ende der. Takk og farvel
Hvis du har bestemt deg, kan dessverre ingen hjelpe deg. Men om du egentlig ønsker hjelp til å få det godt, ring fastlegen. Kjenner flere med C-PTSD som har fått god hjelp og som etter bearbeiding av traumer, har fått det godt med seg selv og i livet. Det kan du også få, om du vil. Ønsker deg alt godt og håper du tar den telefonen. ❤️
Hei
Jeg ønsker hjelp. Har prøvd i 25 år. Ingen hjelp og få verken i Østfold eller Oslo.
Og det er ikke noe som heter akutt eller task behandling. Jeg fikk tilbakefall i august når jeg så Palestina krigen. Det vi as r ikke noe nytt siden 35 år siden.
Kutter du d heller brekker ett ben er det akutt. Med traumer ja vi får se om vi har tid.
Det er henvist til Modum bad. Fikk beskjed jeg kommer tid 3 dager for vurdering så sendes hjem og må vente 2 år før jeg kommer inn to il behandling.
Takk for or omtanken, men all ventingen når det gjelder liv eller død har jeg bestemt venting i 25 år har jeg vært tolmodig.
Let for ønsker ikke dø, men for og få fred i kroppen er det eneste utvei.
Fordi det faktisk ikke fungerer slik du beskriver. Det er den politisk vedtatte Prioriteringsveilederen som avgjør hvem som skal få hjelp eller ikke, og helsepersonell flest setter ikke hardt mot hardt mot politikerne fordi de vil beholde jobbene sine. Vanlige folk med vanlige behov får den hjelpen de trenger, og bryr seg derfor ikke om at det er et mindretall av pasienter som ikke får den hjelpen de trenger.
Hei
Da vet ikke du mye.
Jeg snakker om Oslo og Østfold og har blitt kastet rundt i over 20 år. Ingen ordentlig hjelp og få i helse Norge på disse kanter.
Du snakker så fint om hjelp. Men sannheten er at det er lange vente tider overalt, og er det litt komplisert då blir man kastet på dør.
Men ser flere som tror de er smarte. Jeg har tatt telefonen mange ganger, men legen gjør at in jobb, men butter i mot innen psykisk helse.