Jeg er så sliten

Jeg er så sliten…
Motivasjonen til å gjøre noe som helst eksisterer ikke i meg. Jeg ser på livet mitt sakte men sikkert bli mer og mer meningsløst. Ikke finner jeg energien til å komme meg på jobb, ikke finner jeg energien til å lese på kommende eksamner. Ikke finner jeg energien til å komme meg ut av seng. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Er jeg for dum for studiet mitt? Er jeg for dum for livet?

Jeg tror du bare er veldig sliten.

Og det er helt lov.

Hva vil gjøre deg godt akkurat nå? Ikke tenk på hva du tenker du skulle ha gjort, jobb, studier eller noe som helst annet. Hva ville være godt for deg, hva lengter du etter?

Det er viktig å føle mestringsfølelse, om bare litt. Mitt tips er å legge lista helt lavt, slik at det er overkommelig. F.eks. det å berømme seg selv for en liten tur eller et par timer ute av senga. Det er det som har hjulpet meg.

Det er ikke sikkert du er slik som meg, men jeg pleier å sjekke over kalenderen min med hvor mye avtaler jeg har hatt de siste ukene, som tilsvarer hvorfor jeg er så sliten nå.
Jeg forstår veldig godt at man er sliten.

Men jeg har laget liten liste over ting jeg tillater meg selv å gjøre når jeg har lite energi. evt ha noe enkelt mat liggenes som kan bare varmes, spis frukt når man er matlei, prøve å endre slike SMÅ ting. Jeg og kan føle på at man har slike grå å kjedelige dager, der alt er bare dritt.

Du er ikke dum for studiet ditt, men jeg forstår man kan føle seg slik.

Hei, takk for svar😊

Jeg har tenkt på dette spørsmålet lenge nå… jeg kan rett og slett ikke svare på det. For jeg vet helt ærlig ikke hva som hadde gjort meg godt. Jeg lengter etter indre fred, og energi/motivasjon til å komme meg gjennom dagen. Hvordan jeg kommer i nærheten av det er et mysterium jeg ikke klarer å løse.

Hei takk for svar.
Jeg har ingen planer eller full timeplan. Jeg er sliten uten å gjøre noe som helst.

Ja man pleier som regel å bli sliten av å ikke gjøre noe som helst, men det kan jo være tankekjør som gjør at du blir sliten og, jeg vet ikke.
Jeg pleier å gjøre noe selv om jeg ikke har energi, og man kan få energi av å gjøre noe også.
håper du finner ut hva du selv kan gjøre, det er som regel bare du som vet best, hva som funker for deg. men jeg forstår frustrasjonen.

Heier på deg ! <3 Jeg tror du får det til.
Ta vare på deg selv