Ikke bra nok!

De siste årene har jeg jobbet veldig med meg selv med tanke på emetofobi, angst for å kaste opp. Kommet langt på vei med det, byttet jobb og trives der…
Men så sliter jeg litt med meg selv og dumme tunge tanker som: er jeg bra nok?
Lagt til meg en litt stygg uvane om at jeg vil gjøre sånn som andre gjør, bli ferdig likt som de og fullføre ruta like bra som de.. har noen venner som er flinke til å gå tur, da vil jeg også gå tur etter jobb.. blitt veldig til å se opptil andre og ikke være meg sjøl for tanken er ikke god, selvbilde og selvtilliten er ikke bra om dagen og tanken om at man ikke er bra nok Kværner rundt hele tiden, og da stresser man veldig og det gir jo negative konsekvenser det.. :(
Beklager klageinnlegg, men måtte bare få det ned og ut

Det er bare å klage. Det kan ofte hjelpe å bare få det ut litt.

Mange har lett for å sammenligne seg med andre, det er veldig naturlig det. Det er også fortståelig med tanke på hvor vanlig det har blitt for mange å vise seg frem via sosiale medier for eksempel, og også hvordan mange liker å fortelle selv hvor flott alt er.

Da virker det fort som om “alle andre” er så mye flinkere enn det vi selv er, og hvordan de virker å ha alt på stell.
Her er litt av cluet hvordan de virker å ha alt på stell. Det er jo ingen som poster stygge bilder, eller videoer hvor ingen koser seg og bare krangler. Ei heller noen som forteller høylytt om hvor lite flinke de er til å gå tur eller trene for å imponere andre.

For de aller, aller fleste har ikke alt på stell. De har også sine problemer og sine usikkerheter. Den samme personen du kikker på, kikker kanskje tilbake å føler på samme usikkerhet - en vet aldri. Det er som oftest vi selv som er vår største kritiker og tror vi dømmes mest av andre, men det er nok mer sannsynlig at det meste kommer fra oss selv.

Ved å fokusere på en selv å gjøre ting som bidrar til din egen lykke vil gi deg et mye bedre svar på om du er bra nok, isteden for å fokusere på andre. Vær snill med deg selv, gjør det som gir deg lykke og ha det bedre med deg selv. Da er du ikke bare bra nok, du er bedre enn mange andre som går rundt å bekymrer seg for hva andre får til.

Da er plutselig du noen som har det på stell.

Vel, det er nå slikt jeg ser på det. Jeg håper det snur for deg og at du får det bedre, for du er mer enn god nok. Du har allerede gjort en kjempejobb med å komme langt mtp emetofobien, og det har du jo gjort for at du skal ha det bedre med deg selv. Fortsett slik, du er mer enn god nok!