Selvopptatt

Jeg er sykelig opptatt av og har mange tanker om hva andre mener og tenker om meg. Hvorfor er alle andre så fornøyd med seg selv, bare ikke jeg?

Du er ikke alene, mange er på denne måten
Vi prøver å ikke vise det til andre, men ofte så vises det likevel

Hva gjør deg så sikker på at alle andre er så fornøyd med seg selv?
Er det noe du tenker og tror, eller er det noe du vet?

Ut fra det du skriver ser det ut som at du kanskje er opptatt av hva andre mener om seg selv også, eller er det feil å forstå deg slik?

Det er ikke så uvanlig å ha mange tanker om hva andre tror og tenker om en selv. I min erfaring er det noe som ofte kommer av usikkerhet og/eller manglende selvtillit og selvfølelse.
Også kan det selvsagt være andre årsaker også. Har du for eksempel liten grad av mulighet for at det finnes andre muligheter enn for eksempel at alle andre er så fornøyde med seg selv så kan det jo være en eller annen form for vrangforestilling.
Uansett så er det utfordringer som absolutt kan gjøres noe med så sant du oppsøker noen hjelp for det.

Jeg er ikke fornøyd med meg selv. De fleste bryr seg ikke stort om hva andre gjør. Alle er mer opptatt av sitt eget liv og om noe angår dem selv, bryr dem seg.

Veldig bra skrevet og jeg tenker mye det samme. 👍🏼

Spørsmålet bør vel heller være hvorfor du er så opptatt av hva andre mener om deg, istenfor å gi fullstendig faen i det og gjøre det som er riktig for DEG.

Jeg blir kvalm av tanken av meg selv, ser meg ikke i speile for da blir jeg kvalm, snakker sjeldent for da blir jeg kvalm av min egen stemme. Jeg hater meg og live mitt så jeg ønsker att jeg aldri ble født eller eksisterer. Så jeg vurderer og av slutte det hele.

Å «gi faen» høres enkelt ut, men er vanskelig for meg å få til.

Håper du fortsatt er her. Du er ikke aleine.