Hvordan bli frisk fra angst

*Jeg sliter mye med angst, og har nå blitt veldig syk av den.
Angsten gjør at jeg føler meg kvalm noe som stresser meg enda mer. Angsten er veldig vannskelig og leve med, fordi jeg ikke klarer og gjøre helt vanlige ting lenger som for eksempel å være med venner.

Alt jeg vil nå er å bli frisk, men jeg vet ikke hvordan man skal bli kvitt angsten. *

Dét er trist at du sliter med angst. 😔 Personlig sleit jeg med dype depresjoner for over 24 år sia nå, men Herren helbreda meg fra alt! 😊 Og Han kan helbrede alle som kommer til Ham i tro. 🥹

Jeg er selv en som sliter veldig med angst. Om du ikke har gjort det alt, vil jeg anbefale at du tar kontakt med fastlegen din om det slik at du kan få startet med behandling, og potensielt medisiner.

Jeg vet det kanskje kan virke som et litt generisk svar, men legen din er ditt knutepunkt til alt som har med din helhetlige helse å gjøre, inkludert det mentale. Om det er vanskelig å ta kontakt med legen om dette, vurder å få hjelp til det av en venn eller et familiemedlem du er komfortabel med, om mulig.

Ønsker deg lykke til, jeg vet hvor vanskelig det er! <3

Denne påstanden har du ikke noe rasjonelt eller vitenskapelig belegg for, tvert imot. Det er ren overtro, og løser ingen problemer.

Med tanke på angst, finnes det mye man kan finne på for å overvinne den; kanskje dette - som jeg skrev tidligere - kan være til hjelp …?

Det som har hjulpet meg er:

• å praktisere teknikker for stressmestring og god kommunikasjon.
  • å jobbe med hvordan jeg tenker om situasjoner.
  • å ta tak i ting tidlig, slik at stress ikke får bygge seg opp. Hvis stresset mitt er knyttet til andre mennesker, prøver jeg å ta det opp i stedet for å gå og bære på det.

Hvis du ønsker å få det bedre, kan det hjelpe å møte det du er redd for, gradvis. Bygg gode vaner, øv deg på å stå i ubehaget, og finn verktøy som gjør det lettere å håndtere det.