Hvordan kan man bli bedre av helseangst?
Har ikke helse angst, men min kone har. Å hun har fått medisiner som demper det litt, men fant trøst i gaming i 2-3 år for og glømme angsten når den kom. Angsten hennes har ikke blitt bedre, men når hun for ett angst anfall så hjelper det henne å dusje i glo varmt vann, spille spill eller være dra på besøk til noen som prater for mye.
Så gaming, bråkete områder, store folkemengder, pratete mennesker, evt en kjærest eller slekt som er lege hjelper en del også
Har selv angst å unner ikke en sjel å ha det.
Hei. Eg har/har hatt helseangst. Eg anser det som individuelt både hvordan helseangsten ser ut, og hva som kan hjelpe å overvinne den. Kan det være verdt å teste ut om det hjelper deg å finne ut hvordan helseangsten din ser ut og fungerer? Altså, hva skjer inni deg? Hva som gjør at du blir redd? Hva gjør du når du blir redd? Hva ønsker du å gjøre annerledes?
Vet ikke om det hjelper for alle, men for meg hjalp det å sitte med angsten, uten å flytte fokuset til noe annet. La den fylle meg. Jo mer eg har kjent på den, jo mindre farlig har den blitt med tiden. rett og slett meditert på den! Lært å bli bevisst i øyeblikket, i angstrusen. Eg har hatt ulike typer angster også, så det har vært flere eksponeringsarenaer for min del xD
En regel som har hjulpet meg da, er å notere ned når eg oppdager et nytt ‘‘symptom’’. Varer symptomet i 2 uker, går eg til legen. Symptomet varer sjeldent i 2 uker.