Hva slags forklaringer ligger bak

søvnproblem ja, jeg går på både innsovning og sovetabletter men blir ikke mere en max 3 timers søvn på natta våkner flereganger av mareritt av gamle traumer

@Jahvaskaldetvære Er det traumene som har gjort deg så stresset at du ikke klarer å sove?

Det et traumene fra barndommen som gjør at jeg ikke får sove. Vokste opp i et helvete på jord. Har angst og depresjoner…

Og på en jord som allerede er helvete så må helvete på jord bli dårlig for nattesøvnen, ja.

jeg sovner men våkner av mareritt og får ikke såve igjen og da blir jeg ligger og over overtenker

@Jahvaskaldetvære Tror du at du henger mest fast i fortiden eller er du mest redd for fremtiden?

for og si det slikk så har jeg ett problem med og legge ting bakmeg. og fremtiden tenker jeg ikke på tar en dag agangen da jeg konstand har selvmordstanker og har planlagt dato
jeg er på dps og har begynt terapi, jeg har fått diagnose ptsd og sliter med att jeg overtenker abselutt alt og har adhd i tillegg

Si det med ord er kanskje redningen for mange.

Søvnproblemene mine har vart over år. Begynner å bli fryktelig sliten. Har aldri noe overskudd. Er gammel og full av nerver.

@jae-ols @Jahvaskaldetvære Er dere enig i at alt handler om fremtiden? At fortidens problemer bare er problemer i den grad de hindrer dere fremover?

Fremtiden er alt man skal tenke på. Fortiden får du ikke gjort noe med. Man må prøve å være positiv…Jeg har hatt tre selvmordsforsøk men lever enda. Og det er jeg glad for. Livet kan bli bra.

mine søvn problemer startet i 2017 og jeg fikk medisiner som fungerte greit men nå for litt over ett årsiden begynte det og bli værre

Det er trist å høre. Har det sånn selv. Medisinen slutter å virke.

Godt å høre at du fortsatt greier å tenke positivt, men tror du på det? Jeg pleier heller å tenke «bedre», fordi «bra» blir for mye å kjøpe.