Jeg har vært i et langdistanseforhold i omtrent ett år, og jeg sliter med å finne ut om det vi går gjennom er noe som kan løses, eller om jeg overser alvorlige problemer.
Tidlig i forholdet var alt veldig bra. Senere fant kjæresten min ut at jeg fortsatt hadde kontakt med noen mannlige venner, inkludert ekser. Når jeg ser tilbake på det, kan jeg forstå at jeg ikke alltid var helt åpen om hvem jeg snakket med eller hvor ofte jeg hadde kontakt med dem. Det var også situasjoner der jeg sendte bilder eller hadde samtaler som jeg selv oppfattet som uskyldige, men som han mente var upassende eller kunne oppfattes som at jeg søkte oppmerksomhet fra andre menn.
Det var også tilfeller hvor folk flørtet med meg uten at jeg egentlig oppfattet det slik. En eks innrømmet til og med at han fortsatt var forelsket i meg. Jeg ignorerte kjærlighetserklæringen, men fortsatte med litt småprat en stund før jeg til slutt blokkerte ham. Jeg forstår hvorfor dette såret kjæresten min og svekket tilliten hans, selv om jeg aldri hadde mer hensikt overfor noen andre og har aldri ønsket å svikte kjæresten min
Siden den gang har jeg brukt flere måneder på å prøve å gjenoppbygge tilliten. Jeg har tatt ansvar for feilene mine, beklaget gjentatte ganger og forsøkt å være mer åpen og bevisst på grenser.
Problemet er at kjæresten min de siste månedene har reagert med mye sinne. Jeg har blitt kalt stygge ting, blitt ropt på, fått høre at det var en feil å møte meg, og at jeg har vært bortkastet tid og penger. Han sier at disse kommentarene kommer fra frykt og smerte, og han beklager som regel etterpå, men den samme syklusen fortsetter å gjenta seg.
Nå føler jeg at jeg hele tiden går på eggeskall. Selvtilliten min har sunket betydelig, familien min er bekymret for meg, og jeg føler meg konstant utslitt. Jeg sitter ofte igjen med følelsen av at ingenting jeg gjør er godt nok, og at jeg aldri lever opp til forventningene.
Det har også vært hendelser når vi har vært sammen fysisk som har gjort meg ukomfortabel, han var hard mot meg, og noe jeg ser svært krenkende spyttet på meg. Selv om han beklager, sier at han elsker meg og er redd for å miste meg, er jeg bekymret for om denne atferden vil fortsette i fremtiden.
Jeg elsker ham, og jeg forstår hvorfor han ble såret av handlingene mine, men jeg sliter med måten jeg har blitt behandlet på etterpå.
Er det noen som har vært i en situasjon der tilliten ble brutt og forholdet utviklet seg slik? Er dette noe man faktisk kan jobbe seg gjennom, eller er dette tegn på et større problem?
Han er mannen jeg vil leve livet mitt med, jeg er så sykt forelsket i han at jeg ikke har ord, men foreldre er veldig bekymret for meg :(