jeg har begynt hos dps vært der 5 ganger fått noen diagnoser som er Cptsd, sosial fobi, agorafobi, depresjon. men fra tidligre traumer klarer jeg ikke stole på att de vil hjelpe. så hvordan kan en som ikke vil ha hjelp ta i mot hjelp, har alltid blitt stiki i ryggen siden jeg var liten og lært meg og ikke slippe noen innpåmeg jeg ser å pykologen sliter med og komme inn til meg og vet ikke helt hva h/n skal gjøre. så hvordan skal jeg klare å ta imot hjelp når jeg har lært fra liten alder att jeg ikke kan stole på noen.
Det finnes flere måter å angripe problematikken du beskriver. Hvilken tilnærming/metodikk bruker dere nå, og hva har vært prøvd før?
ingen ting har vært prøvd før med meg.
vet ikke engang vilken teknik som er hva er akuratt færdig med utredning.
Hei.
Ja dette må være en vond følelse å ha, at du ikke tør å stole på noen.
Kanskje du kan begynne med å fortelle psykologen din noe om deg som ikke er så farlig å dele? Noe uskyldig, f.eks hva slags TV program du liker å se på TV.
Etter hvert som du vil føle at det er trygt å fortelle ting til psykologen din, så kan du fortelle ting som er litt mer risikabelt å dele.
Ta det litt gradvis:)
væer der nå syv ganger men det har vært småprat til nå men h/n har fått litt stikk ord men jeg klarer ikke ta imot jeg klarer og dele men er liksom ikke noe som går inn
Jeg tror du må gi det litt tid. Ikke gi opp å gå dit.
Dette er en prosess som kan være litt tidkrevende. Jo mer du forteller om deg selv, jo lettere for psykologen din er det å hjelpe deg.