Hjernen min lurer meg

Hei, jeg kommer hit mest fordi jeg vil vite om dette skjer med noen andre eller om noen har tips. Jeg stresser ganske mye om forskjellige ting men i en liten stund nå så har liksom hjernen min lurt meg den har fått meg til å tro att vennene mine hater meg og at krangler og ting som aldri kjedde har kjedd. Men det som bekymrer meg mest er att Jeg trodde fult og helt at den ene vennen min hadde tatt selvmord pga meg. (P.S. ikke død og tokk aldri selvmord) Jeg satt og grein Og var lei meg i flere dager fordi jeg trodde at han var død da jeg fikk en melding fra han. Nå syntes jeg det er vanskelig og vite hva av tankene mine og tingene som skjer faktisk er ekte. Ikke sånn at jeg tenker jeg bor i en simulasjon ellernoe sånt men jeg vet ikke om ting faktisk har skjedd eller om vennene mine faktisk er vennene mine. det har ikke skjedd på en liten stund nå(tror jeg) men jeg blir fortsatt nervøs av dette. Har dette skjedd med noen andre? Har noen tips?

Det du beskriver er en del av prosessen med å vokse opp og bli en selvstendig person. Så varierer det fra person til person hvor bevisst man er på det, og hvor mye kunnskap man trenger å tilegne seg for å komme gjennom prosessen i det tempoet man ønsker. Leser man litt filosofi fra ulike tankeretninger, finner man kanskje noe som resonnerer med ens egen virkelighetsforståelse, og da har man knagger å henge tankene sine på - det er en god begynnelse.