Tenker for mye

Når jeg sitter endten alene på bussen eller skal til å legge meg så går tenkene mine over på alt mulig. Serlig i bussen går tankene over på at deb kan kante, eller som jeg har tatt meg selv i, å tenke mye på døden (jeg har ikke selvmordstanker) men noen ganger lurer jeg på hvem som ville brydd seg. Hadde jeg ikke hatt familien min så aner jeg ikke hva jeg hadde gjordt i tyngere situasjoner. Jeg snakked ikke med dem om ting som skjer men det er fortsatt dem som har holdt meg her på jorda. Det er de jeg vet sånn 100% at bryr seg om meg. Forhåpentligvis er jeg ikke den eneste som tenker sånn, eller? Andre ganger går tankene over på situasjoner som aøøerede gar skjedd og klarer å vri så mye på det at det føles ut som om at det er min feil. Liksom at jeg finner ulike små ting jeg har sagt eller gjort som har gjort en situasjon slik den er. Altså min feil selv om det ikke er det. For eksempel da kompisen min slo opp med kjæresten sin for nesten ett år siden. Sånne tanker kan bare plutselif dukke opp når jeg egentlig har det veldig bra. Plutselig så snur alt seg og det blir som at følelsene mine både innvendig og uttenpå er en berg og dalbane. Det er som at hodet og hjertet ikke kommuniserer. Håper ikke jeg er alene om dette og at noen har lest hele veien ned hit. Og tusen takk til den/de som har❤️

Hei!

Det er helt normalt at tankene flyr fritt som dette. Alt fra fortiden er erfaringer som gjør at vi er den personen vi er idag. Ofte f.eks i bussen ser vi ut vinduet eller på telefonen og vi ser ting vi kjenner igjen og automatisk uten at vi kobler det sammen så kan det gjøre at vi husker tilbake til minner som du beskriver.

Det at du tenker hva kunne skjedd annerledes? Er det noe jeg kunne gjort annerledes? Var det min feil? Er ofte ting mange tenker på spesielt etter krangler. Dette er også helt normalt. Men det beste er å prøve å komme seg videre eller å på en fin måte snakke om det med de personene det gjelder. Av og til hjelper det også og snakke om noe som har skjedd med en venn eller et familiemedlem og si hvordan du opplevde situasjonen for å høre hva de mener.

Det er godt å høre at du har en god familie hos deg og håper at du finner noe av dette hjelpsomt. Ønsker deg lykke til videre!