Jeg skulle ønske det var lov med dødshjelp i Norge.
Er faktisk frustrert og lei meg for at det ikke er lov..
Jeg tør ikke ta livet av meg selv..
Ikke gjør det. Hvorfor vil du det? Jeg skjenner deg åpenbart ikke, men det er alltid en bedere utvei, du ser den bare ikke ennå. Ikke gi opp.
For at jeg har null driv inni meg. Ingen ønsker eller drømmer for framtiden. Har ikke en gang ønske om å snakke/bli kjent med folk… orker ikke small talk.. orker ikke ta på den sosiale masken å være hyggelig og interessert, når jeg inni meg er som et sort hull…
Det er åpenbart ingenting som kan fjerne eller hele den tomheten…
Trist. Prøv å ta deg en ferie kanskje, prøve å leve litt anderledes og endre levesettet. Eller gjøre deg seg klart nok til å “leve” livet ditt igjen slik du egentlig vil. Komplisert situasjon du er i og er ikke noe jeg kan si som kan endre det. Men det var noen eksempler. Hvis du en dag vil feste eller finne på noe som helst så sifra. Kan alltid snakke. Kos deg og vær sterk.
Eg forstår korleis du tenkjer. Ikkje lenge sidan eg var der sist. Men plutseleg dukkar det opp ein annan plan. Noko som kjem i vegen for døden. Eg dreiv og rydda så mykje ei stund, og sa til behandlaren min at det var fordi eg ville ikkje legga igjen så mykje rot etter meg. Til dei eg let etter meg. Så han var glad kvar gong det skjedde noko anna, som kom i vegen for ryddinga. For då kunne eg iallfall ikkje ta livet av meg.
På litt avstand går det nesten an å le av sånt. Men når det skyar over som verst, går hjernen over på sin eigen logikk. Den som fortel deg at det ikkje er nokon vits å prøva. At alle har det betre utan deg. Det fins ingen oppskrift på å tenkja annleis. Eg veit berre at for meg handlar det om å ha ein plan. Ein plan for dagen, for veka, for litt tid framover. Eg får ikkje fiksa på det vonde som gjer at livet virkar håplaust. Men eg kan laga små, små planar med gode ting som gjer at kvar dag kan bli verdt å leva.
Eg håpar du finn noko godt i livet ditt. Noko eller nokon som kan få deg til å finna ein veg ut av mørket.
Det høres ut som at du har det veldig vondt.
Hvor gammel er du?
Jeg forstår deg, men min kjære bror tok livet sitt sist uke og det gjør utrolig vondt å sitte igjen her på planeten uten ham. Du kan få det bedre, med mindre du har borderline.
Jeg har Borderline.