Helt vrengt

Jeg sliter med å få med meg hva folk sier, eller hva som skjer osv iblandt…. Det er veldig flaut…. Det kan ta lang tid før jeg forstår/ser sammenhengen.. tror at mange ser på meg som dum eller rar, eller bare at det er noe galt med huet mitt… at jeg har en utviklingshemming av noe slag.. 🤷‍♀️

Noen ganger er det nesten som at jeg tenker helt vrengt..
Feks….
Huseier har akkurat montert persiennere på utsiden av vinduene der jeg bor… og huseier sa noe om at man kan se ut, men det er ikke innsyn- og de holder varme ute, men ikke lyset. (Om jeg ikke har misforstått helt for jeg var helt «blåst» da vi pratet sammen)……
Jeg begynte å tenke at grunnen for at de hadde valgt persiennere der man ikke kunne se inn, var for at jeg hadde oppført meg rart og at de kanskje ikke ville at folk som kjørte fordi skulle se meg…. - noe jeg forstår nå er helt sykt…….
Men jeg blir helt LÅST i slike tanker, får ikke med meg hva som blir sagt og alt blir bare rot….

Er det dette som er paranoia?

Noen som har det sånn?

Er ikke helt «på nett» nå heller, så beklager hvis teksten ble uklår eller noe.

Har foresten helt siden barndommen slitt med dette. Husker til og med at lærer på skolen sa at jeg måtte «lære meg å forstå det jeg leste» i bøkene på skolen…….

Jeg vil beskrive det som at jeg er i min egen verden. 🤷‍♀️

Men lurer på hva som er galt med meg…..