Hei. Er det noen som sliter med sterk helseangst her?
Jeg føler meg ødelagt av helseangst og bekymrer meg for leukemi. Har spontane blødninger i tannkjøttet og forbinder det med leukemi. Har egentlig kun det symptomet men angsten har satt seg fullstendig fast. Legen sier jeg mest sannsynlig har periodontitt,tannkjøttsykdom men. Han tok ingen blodprøver og han mener jeg er frisk. Jeg har også vært elendig med tannhygiene.
Startet på cipralex for 3 dager siden og har bivirkninger. Tror angsten for leukemi er blitt værre.
Tror ikke du trenger å bekymre deg for leukemi. Det er veldig vanlig med litt blødning fra tannkjøttet ved dårlig munnhygiene. Gingivitt er utrolig vanlig. Det er nok det tannlegen har observert. Det er reversibelt og kan forebygges ved god munnhygiene og bruk av tanntråd. Stol på tannlegen når han sier det ikke er alvorlig sykdom
Hei der. Vil bare si at dårlig tannhygiene medfører blødninger og eneste løsningen er skikkelig puss morgen og kveld i alle fall. Helst etter hvert måltid. Tanntråd eller kost må til. Det aner meg at du vet det, men noe stenger for den aktiviteten? :-)