Jeg sliter med helseangst og gjort det noen år nå. Har tidligere trodd jeg har hatt hjernesvulst, leukemi, lymfekreft, livmorhalskreft osv.
Jeg har egentlig hatt en god periode i det siste. Sist periode var for et år siden da jeg fikk voldsomme blødninger fra underlivet og fryktet livmorhalskreft (dette ble avkreftet). For 1,5 uke siden blødde jeg plutselig neseblod (helt ut av det blå, og jeg blør aldri neseblod! Blødde en gang for to år siden men ikke noe mer enn dette som jeg kan huske). Blødningen var fra et nesebor og avtok etter noen minutter. Jeg lyste opp i nesa, og trodde jeg kunne se et sår som jeg tenkte kunne være grunnen til blødningen. Jeg har etter dette blitt veldig redd for leukemi. Etter denne episoden har jeg nok pillet meg litt ekstra i det neseboret for å sjekke at jeg ikke blør igjen. Nå idag satt jeg i sofaen og så på tv, da jeg plutselig begynte å blø igjen. Jeg fikk også denne gangen stoppet det etter noen minutter. Det er samme nesebor som sist. Kan også nevne at jeg ble kvalm/fikk magesmerter etter å ha spist på en restaurant på fredag mest sannsynlig som følge av maten? Denne kvalmen sitter fortsatt i og jeg føler meg slapp og tiltaksløs. Har hund, så jeg går en del turer men har ikke orket å gå så lange turer nå denne helgen. Jeg googler jo selvfølgelig og da kommer leukemi opp som en sjelden årsak til neseblod (sammen med trøtthet/slapphet blant annet).
Noen som vil komme med noen gode råd for å få bukt på helseangsten? Jeg vet jo innerst inne at neseblod sjeldent er kreft, men jeg klarer virkelig ikke la være å bli redd! Noen som har noen erfaringer de vil dele? Jeg er 32 år hvis det har noe å si